  • 1. Data: 2007-07-15 22:03:52
    Temat: sasiad pijak - burdy prusaki - co zrobic
    Od: Michał Szulkin <m...@g...com>

    Witam,
    Mam taki problem sasiad pijak - burdy itp, ale najgorsze to, ze
    przylaza od niego PRUSAKI!! Wieczorem to przed jego drzwiami biegaja
    ich chmary. Mieszkanie ma komunalne, jest glownym najemca, wlasciciel
    ADM. Wiem, ze mial problemy z platnosciami, ale czy teraz zalega tego
    nie wiem.
    Pytanie, co mozna z nim zrobic? O ile burdy jakos moglem wytrzymac,
    wystarczylo wyjsc wrzasnac, ew za fraki wsiazc i bylo cicho, ale
    robale to juz za duzo.
    Mam zamiar pochodzi po sasiadach, zeby sie podpisali, ale jeszcze tego
    pisemka nie stworzylem i nie wiem na czym sie oprzec. Ponadto tak
    mysle bo ja tez mam komunalne, zeby zadac jakiejs znizki za czynsz
    jako rekompensate za takie warunki (czy to w ogole ma szanse
    przejsc?).

    Pozdrawiam i dzieki z gory dzieki za konstruktywna pomoc,
    Michal

  • 2. Data: 2007-07-15 22:05:59
    Temat: Re: sasiad pijak - burdy prusaki - co zrobic
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Szulkin" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Ja to bym administrację domu powiadomił o tych robalach. Nawet nie
    uwypuklając, że to wina sąsiada. Ot, proszę przeprowadzić zabiegi
    sanitarne, bo prusaki łażą po korytarzu.

  • 3. Data: 2007-07-16 12:07:06
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Możliwe jest takie rozwiązanie - skoro ten człowiek (najemca) wykracza w
    sposób rażący poza obowiązujący w miejscu zamieszkania porządek, ustalony
    przez właściciela lokali, wówczas można wystąpić do sądu z pozwem o
    eksmisję. Z opisu wynika, że organizuje burdy, i to mocno zakrapiane, a
    nadto sprowadza insekty, a zatem czyni ogólnie nieporządek i chaos w miejscu
    zamieszkania, powodując poważne niedogodności dla pozostałych mieszkańców. W
    tej sytaucji z czystym sumieniem należy wystąpić na drogę sądową i
    wyeksmitować człowieka. Zapewne sąd przycyli się do roszczenia.

    Pzdr
    Krzysiek

  • 4. Data: 2007-07-16 13:37:20
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krzysiek pisze:

    > zamieszkania, powodując poważne niedogodności dla pozostałych mieszkańców. W
    > tej sytaucji z czystym sumieniem należy wystąpić na drogę sądową i
    > wyeksmitować człowieka. Zapewne sąd przycyli się do roszczenia.

    Średnio widzę szanse na lokal zastępczy dla gościa a więc nie ma co
    liczyć na eksmisję. Jedyna sensowną propozycję zapodał Robert, by
    zwrócić uwagę administratorowi na robactwo. Jak będzie się ociągał,
    zgłosić do Sanepidu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2007-07-16 15:31:24
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > administratorowi na robactwo. Jak będzie się ociągał, zgłosić do Sanepidu.

    A ja obstaję przy swoim - sprawdź przepisy ustawy o ochronie lokatorów
    (...), w szczególności zaś art.13 i art.14ust.5 tejże ustawy, a zobaczysz,
    że możliwa jest eksmisja "na bruk" każdego, kto w sposób opisany w art.13
    wykracza przeciwko porządkowi domowemu, czyniąc uciążliwym korzystanie z
    innych lokali w budynku.
    Jednakże wybór rozwiązania zależy od Michała.

    Pzdr
    Krzysiek

  • 6. Data: 2007-07-16 15:38:12
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > administratorowi na robactwo. Jak będzie się ociągał, zgłosić do Sanepidu.

    a jeszcze jedno - w razie gdyby pytający skorzystał z mojego rozwiązania - w
    przypadku zapodanym przeze mnie, a zatem w razie eksmisji z art.13 w zw. z
    art.14ust.5 ustawy o ochronie praw lokatorów (...), sąd może orzec brak
    prawa eksmitowanego do lokalu socjalnego; warunkiem eksmisji nie jest bowiem
    konieczność przyznania lokalu socjalnego - eksmitowany musi spełniać warunki
    pozytywne (art.14), a jednocześnie nie może istnieć przesłanka negatywna - o
    której traktuje wspomniany przeze mnie art.14ust.5

    myślę, że dostatecznie szczegółowo nakreśliłem sytuację

    pzdr
    Krzysiek

  • 7. Data: 2007-07-16 15:43:36
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > administratorowi na robactwo. Jak będzie się ociągał, zgłosić do Sanepidu.

    poza tym, skoro pytające wskazuje, że w razie burd czasami musi użyć
    rękoczynów, to lepsza wydaje się moja opcja, gdyż nigdy nie wiadomo czy
    facet ten nie pójdzie po rozum do głowy i nie doniesie na pytającego, że go
    pobił, zrobi sobie obdukcję i jeszcze pytający będzie miał w sądzie karnym
    sprawę o pobicie; dlatego polecam moje rozwiązanie, mimo wszystko, tak dla
    świętego spokoju; a skoro sąsiedzi są zgodni, że z tym problemem coś trzeba
    zrobić definitywnie, to proponuję pisemnko, które wszyscy chętni podpiszą,
    następnie pozew o eksmisję z art.13 w zw. z art.14ust.5 i jako świadków
    powołuje się sąsiadów, którzy się podpisali na pisemku o eksmisji człowieka;
    a eksmitowany - cóż, to on będzie musiał się wtedy bronić po zeznaniach
    świadków i będzie musiał wykazać swe prawa do lokalu socjalnego

    pzdr
    krzysiek

  • 8. Data: 2007-07-17 08:16:33
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    krzysiek pisze:

> [...]
    > wykracza przeciwko porządkowi domowemu, czyniąc uciążliwym korzystanie z

    Jest jednak naprawdę spora szansa że delikwent jest bezrobotny albo
    jest emerytem lub rencistą (art. 14 ust. 4 pkt. 4 i 5 wspomnianej ustawy).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2007-07-17 09:01:18
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    > Jest jednak naprawdę spora szansa że delikwent jest bezrobotny albo jest
    > emerytem lub rencistą (art. 14 ust. 4 pkt. 4 i 5 wspomnianej ustawy).

> [...]

    nawet jeżeli sąd uzna, że zostały spełnione warunki wskazane przez ciebie w
    art.14ust.4pkt4i5, to i tak człowiek wychodzi z lokalu na zasadzie eksmisji
    prędzej czy później, a już przynajmniej do czasu przyznania mu lokalu
    socjalnego zmieni postępowanie i będzie uważał na to co robi

    pzdr
    krzysiek

  • 10. Data: 2007-07-17 11:27:34
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krzysiek pisze:

> [...]
    > prędzej czy później, a już przynajmniej do czasu przyznania mu lokalu
    > socjalnego zmieni postępowanie i będzie uważał na to co robi

    Owszem, tyle że cała procedura może trwać co najmniej miesiącami a i
    tak nie rozwiąże najważniejszego problemu autora wątku czyli prusaków -
    w końcu eksmisja ich nie dotyczy :)

    W ciągu tygodni a nawet i dni można i należy przeprowadzić dezynsekcję
    w budynku. Wystarczy zgłosić problem administratorowi i w razie ociągana
    się pogonić Sanepidem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio