  • 1. Data: 2007-07-15 20:29:27
    Temat: faktura a kurs euro
    Od: Andrzej Pindor <a...@g...pl>

    Witam,
    mamy umowę z firmą X - wystawia dla nas fakturę (z dołu) za usługi
    świadczone w danym miesiącu. Faktura jest wystawiana, wg umowy,
    ostatniego roboczego dnia miesiąca, wg średniego kursu NBP.

    Nigdy jednak kurs NBP (biorę ten publikowany na www.nbp.pl) nie jest
    zgodny - na naszą niekorzyść - z tym z faktury. Różnica sięga 10-20
    groszy, co przy kwocie około 1500 euro daje 100 - 150 zł różnicy
    miesięcznie. Zauważyłem to ostatnio a faktury wystawiane są od grudnia
    zeszłego roku. NBP udostępnia archiwalne średnie kursy dla odpowiednich
    dni i jest możliwość sprawdzenia tych informacji. Czy mogę żądać korekty
    za te faktury? Czy mogę żądać jakichkolwiek odsetek? Jak najlepiej to
    uczynić - oficjalnym pismem z wyliczeniami, czy prośbą o skorygowanie
    przez nich?

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Pindor

  • 2. Data: 2007-07-16 13:51:13
    Temat: Re: faktura a kurs euro
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Andrzej Pindor wrote:
> [...]
    > zgodny - na naszą niekorzyść - z tym z faktury. Różnica sięga 10-20
    > groszy, co przy kwocie około 1500 euro daje 100 - 150 zł różnicy

    Tak.

    Czy mogę żądać jakichkolwiek
    > odsetek?

    Jeśli umowa przewiduje.

    Jak najlepiej to uczynić - oficjalnym pismem z wyliczeniami,
    > czy prośbą o skorygowanie przez nich?

    Ja bym zaczął od telefonu.