  • 1. Data: 2007-07-15 20:22:03
    Temat: drzewa nie swojej działce
    Od: "grupka" <n...@s...pl>

    Witam,

    mam dzialke rolną na częsci której sasiad posadzil drzewa. O tych drzewach
    na mojej dzialce nie wiedziałem
    (mozecie zapytac jak mozna nie wiedziec - otoz działka jest długa i zajecie
    wystepuje wzdluz jej dlugiego boku i z racji swej dlugosci daje to pare
    arów) do dzis kiedy to wezwala mnie Agencja Rynku Rolnego i pokazala zdjecia
    satelitarne z pomiarami i rzeczywiscie okazalo sie, ze czesc drzewek jest u
    mnie. Zabrano mi dotacje:(

    I moje pytanie czy moge wezwac do sasiada do usuniecia w ciagu 14 dni tych
    drzew i o zadoscuczynienie w postaci rownowartosci tegorocznej doplaty - bo
    jak nie to sad? Czy moze poprostu isc wyciac i olac?

  • 2. Data: 2007-07-15 21:42:55
    Temat: Re: drzewa nie swojej działce
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grupka" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Zadam może głupie, ale tylko pozornie pytanie. Skąd wiadomo, ze to Twoja
    działka? A może to jego działka, a tylko na mapkach źle granice poznaczono?
    Ile lat mają te drzewa? Jak to się stało, że granica działki nie biegnie po
    miedzy? To są pytanie, na które musisz odpowiedzieć, zanim coś
    konstruktywnego da się poradzić.

  • 3. Data: 2007-07-16 05:10:12
    Od: "SW" <s...@s...pl>

    > Zadam może głupie, ale tylko pozornie pytanie. Skąd wiadomo, ze to Twoja
    w agencji jest dokładna lokalizacja - oni zajmuja sie weryfikacja czy ich
    ktos nie nabiera w sprawie doplat

    > działka? A może to jego działka, a tylko na mapkach źle granice
    poznaczono?
    niesadze

    > Ile lat mają te drzewa? Jak to się stało, że granica działki nie biegnie
    po
    moze ze 3 lata - ale doplaty biore od zeszlego roku, a w tym mnie
    sprawdzili. Na oko tego nie widac tj. tych drzew, a ja nigdy nie
    podejrzewalem.

  • 4. Data: 2007-07-16 14:26:47
    Od: "JanKo" <b...@m...inv>

    SW nadaje:

    > w agencji jest dokładna lokalizacja - oni zajmuja sie weryfikacja czy
    > ich ktos nie nabiera w sprawie doplat

    Rozumiem ze Agencja przeprowadziła ustalenie/wznowienie granic z
    udziałem geodety i podpisaniem protokołu granicznego? Są kamienie
    graniczne na gruncie? Jeśli nie to może być różnie.

    > moze ze 3 lata - ale doplaty biore od zeszlego roku, a w tym mnie
    > sprawdzili. Na oko tego nie widac tj. tych drzew, a ja nigdy nie
    > podejrzewalem.

    Rozumiem że zadrzewienie zmniejsza areał który podałeś do dopłat o
    więcej niż 3% powierzchni?

    Moim zdaniem: od decyzji się odwołać, kupić flaszkę i pójść do sąsiada,
    razem zebrać pieniądze na geodetę, ustalić przebieg granicy, następnym
    razem we wniosku podawać trochę mniej niż wynika z danych Ewidencji
    Gruntów.