  • 11. Data: 2005-11-23 18:23:32
    Temat: Re: sanepid i HACAP
    Od: "Bartus" <m...@w...pl>

    > A to ci bzdura! znaczy to że trzeba badać już raz zbadaną wode.

    Dokładnie. Jeśli w budynku mieści się kilka podmiotów, to pomimo tego, że
    jest to samo przyłącze wody każdy ma mieć badanie. No i oczywiście nie za
    darmo (~350zł).

    --
    Pozdrawiam Bartus

  • 12. Data: 2005-11-23 20:24:49
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2005 12:19:27 +0100, Herbi napisał(a):

    > Hmm - czy posiadanie odpowiednich badań nie jest obowiązkiem dostawcy,
    > producenta tej wody a nie odbiorcy?

    Niestety nie. Jesli z niewyjasnionych przyczyn zalozyles sobie olowiane
    rury zamiast miedzianych i w wodzie 'pitnej' z tego kranu masz
    przekraczajace normy stezenie olowiu to dostawca tej wody nie ma z tym nic
    wspolnego. I co? Jak sie ktos zatruje to maja jego pociagnac do
    odpowiedzialnosci?

  • 13. Data: 2005-11-23 20:31:15
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2005 11:10:55 +0100, Grzesiex napisał(a):

    > Wiem, że w sieci jest dużo informacji o HACAP ale co z tego jak pani z
    > sanepidu wie lepiej ;) mnie raczej chodzi o porade jak zwykły człowiek może
    > się bronić przed takimi urzędnikami.

    Sanepid nie jest urzedem tylko instytucja panstwowa. Z mojej strony - jesli
    jest taki wymog to trzeba sie do niego stosowac. Zwykly czlowiek powinien
    wiedziec czego potrzebuje prowadzac sklep by moc go prowadzic legalnie. Nie
    mozna sie zaslaniac niewiedza.

  • 14. Data: 2005-11-24 10:21:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Bartus napisał(a):

    > Dokładnie. Jeśli w budynku mieści się kilka podmiotów, to pomimo tego, że
    > jest to samo przyłącze wody każdy ma mieć badanie. No i oczywiście nie za
    > darmo (~350zł).

    A jak dwa podmioty korzystaja z jednego kranu? ;>

  • 15. Data: 2005-11-24 12:50:03
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    > A jak dwa podmioty korzystaja z jednego kranu? ;>

    no i jeszcze jak wyniki badań sie różnią ? ;)