  • 1. Data: 2005-11-23 00:24:36
    Temat: Nękanie w szkole ....
    Od: "jcm2000" <p...@o...pl>

    Od kilku miesięcy moja 13-letnia córka wraca do domu z płaczem mówiąc że
    grupa uczniów prześladuje ją wyśmiewa itp. Córka uczy się dobrze ale będąc
    bezsilna chce zmienić szkołę.Jedna z koleżanek z jej klasy "wylądowała" już
    u psychologa ze skrajnym wyczerpaniem psychicznym z tego samego powodu za
    sprawą tej samej grupy.

    Czy istnieje w prawie polskim przepis czy paragraf który chronił by dzieci
    przed takim działaniem innych i na który można się powołać w obronie mojej
    córki ?!!!

  • 2. Data: 2005-11-23 08:13:10
    Temat: Re: Nękanie w szkole ....
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    >
    > Czy istnieje w prawie polskim przepis czy paragraf który chronił by dzieci
    > przed takim działaniem innych i na który można się powołać w obronie

    W dziecinstwie przezylem to samo, wiec chyba dobrze Ci doradze. Nie pakuj
    sie w walke z wiatrakami, pozwol coreczce zmienic klase, w ostatecznosci
    szkole. Na ogol zmiana klasy wystarczy. Poza tym nie boj sie zaprowadzic ja
    do psychoterapeuty dzieciecego, ktory wytlumaczy jej, dlaczego tak sie
    dzieje (jezeli sam nie czujesz sie na silach) i dlaczego nie powinna sama
    czuc sie winna tej sytuacji. Teraz ona pewnie szuka winy w samej sobie.

    Z wrazliwymi dziecmi, a taka z Twojego opisu wydaje mi sie Twoja corka, nie
    ma co eksperymentowac (w stylu: "porozmawiam z tymi dzieciakami i im
    wytlumacze", "potrzasne cialem pedagogicznym" - to mogloby spowodowac np.,
    ze odczulaby jeszcze gorsze skutki alienacji). Z jednej strony chron, z
    drugiej strony nie nakladaj klosza - czyli daj jej jakis tam ograniczony
    wybor i rozmawiaj, rozmawiaj, rozmawiaj. Dzieci sa wbrew pozorom calkiem
    rozsadne i latwo daja sie uczyc, jak podchodzic do problemow w sposob, ktory
    je rozwiazuje ;-) Zreszta - skoro sama cos takiego jak przeniesienie
    zaproponowala, to znaczy ze juz jakos ten problem rozwiazuje. Niech tylko
    nie zapomni powiedziec calej klasie np. na godzinie wychowawczej, dlaczego
    sie przenosi. Inaczej moze miec taki syndrom "nierozwiazanego problemu",
    ktory moze meczyc ja jeszcze dlugo.

    W moim przypadku przeniesienie do innej klasy dalo blyskawiczny efekt...
    Smiem twierdzic, ze dzieki temu ruchowi w 4-tej klasie szkoly podstawowej
    dzis prowadze normalne zycie. Gdybym tam zostal - moglbym zle skonczyc...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2005-11-23 09:33:48
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    Dokladnie, jesli nie chcesz jej przenosic w ciagu roku, niech korzysta ze
    switlicy w czasie przerwy i chociaz pol godziny po lekcjach.
    Porozmawiaj z nauczycielka ktora tam ma dyzury, niiech pozwoli jej tam
    spokojnie spedzac czas. Oczywiscie wychowawczyni tez powinna o tym wiedziec
    i nauczyciele. Moze pomysl jest glupi, ale tam znajdzie jakis znajomych, a
    tej bandzie nie bedzie chcialo sie w nieskonczonosc na nia czekac pod
    szkola. Odrobi sobie lekcje, najwyzej wroci godzine pozniej do domu...

  • 4. Data: 2005-11-23 09:50:44
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Użytkownik "Darek" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znajomych, a tej bandzie nie bedzie chcialo sie w nieskonczonosc na nia
    > czekac pod szkola. Odrobi sobie lekcje, najwyzej wroci godzine pozniej do

    Ja też bym sprawę naświetlił i znalazł prowodyra tych sytuacji. Taką grupą
    zwykłe rządzi jedna osoba, ale im dłużej to będzie trwać tym gorzej dla
    wszystkich. To jego trzeba przenieść do innej klasy lub szkoły.

    Pzdr
    Wojtek

  • 5. Data: 2005-11-23 10:26:43
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "jcm2000" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Od kilku miesięcy moja 13-letnia córka wraca do domu z płaczem mówiąc że
    > grupa uczniów prześladuje ją wyśmiewa itp.

    art 107 kodeksu wykroczen.

    p.

  • 6. Data: 2005-11-23 14:55:47
    Od: "jcm2000" <p...@o...pl>

    Serdecznie dziękuję WSZYSTKIM za odpowiedzi - będą mi pomocne w
    rozwiązaniu problemu.

    Pozdrawiam Piotr.

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dm1g54$pnc$1@inews.gazeta.pl...

  • 7. Data: 2005-11-23 18:47:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    dzieci
    > przed takim działaniem innych i na który można się powołać w

    Istnieje kilka, ale w praktyce przecież nie każesz pozostałym uczniom
    pod karą chłosty polubić koleżanki. Zmienić klasę i niech zaczyna od
    początku.

  • 8. Data: 2005-11-23 20:14:16
    Od: Ktos <v...@o...pl>

    Tiger napisał(a):

> [...]
    > dzis prowadze normalne zycie. Gdybym tam zostal - moglbym zle skonczyc...

    Ja też cos podobnego przeżyłem, ale najlepiej samemu powiedzieć dziecku
    (a nie po psychologoach chodzić, bo to w Polsce jest niewłaściwie
    traktowane i moze pogłębić problemy) najlepiej samemu przeczytać jakąś
    ksiażke z tego tematu i powiedzieć co powinno zrobic dziecko. Jak
    dziecko jest nękane fizycznie to zapisac je na ju-jutsu (bedzie mogło
    sie jako tako obronić), jezeli tylko psychiczne znecanie to proponuje
    wyjaśnić dziecku co jest powodem że dzieci ją tak taktuja i niech sie
    nauczy paru tekstów psychologicznych, że zatka streczycieli.
    Miałem kolega które puscił pare takich tekstów i stręczyciele sie tak
    speszyli, że sobie darowali wyśmiewanie. Inną metodą jest ignorowanie
    ich, az im sie znudzi. Jest wiele metod, załatwianie tego samemu ponad
    głową dziecka może tylko pogorszyc sprawe.

    To jest tylko moja opinia, która jest poparta moimi skormnymi
    doświaczeniami życiowymi.