  • 1. Data: 2005-11-22 21:09:05
    Temat: źle naliczona (?) opłata celna
    Od: "dan (dj74)" <d...@c...ma.konto.na.tlen.pl>

    Witam,

    Urząd Celny naliczył mi opłatę celną od wartości towaru i kosztów
    przesyłki* (zakup z amazon.com)

    Do tej pory wydawało mi się, że opłata celna pobierana jest od wartości
    towaru.

    Czy doszło do pomyłki? - jeśli tak to w jakim trybie dochodzić nadpłaty
    i czy należą mi się odsetki ustawowe?

    Do jakiej kwoty jest się zwolnionym z opłaty celnej?

    * na przesyłce są wyszczególnione towary, informacja o tym, że są to
    rzeczy nowe, czyli ok opłata celna się należy, jest też informacja:
    Freight and Insurance: xx$ (w urzędzie celnym znają angielski? prawda?)

    --
    | pozdrawiam ŚWIAT WEDŁUG GOOGLE -> http://mapy.pomocnik.com |
    | Daniel TPSA PAPA -> http://voip.pomocnik.com |

  • 2. Data: 2005-11-22 21:25:22
    Temat: Re: źle naliczona (?) opłata celna
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    dan (dj74) napisał(a):
> [...]
    > przesyłki* (zakup z amazon.com)
    >
    > Do tej pory wydawało mi się, że opłata celna pobierana jest od wartości

    Mi za urządzenie (używane) przysłane z Japonii (przesłał własny brat)
    też kazali zapłacić VATę za wartość urządzenia i za koszt przesyłki. Z
    cła zwolnione, bo to był komputer.

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: t...@d...pl r...@w...pl
    r...@s...info

  • 3. Data: 2005-11-22 21:34:21
    Od: "dan (dj74)" <d...@c...ma.konto.na.tlen.pl>

    TBL aka TLZ wrote:

    > Mi za urządzenie (używane) przysłane z Japonii (przesłał własny brat)
    > też kazali zapłacić VATę za wartość urządzenia i za koszt przesyłki. Z
    > cła zwolnione, bo to był komputer.

    wg. mnie używane nie podlega?

  • 4. Data: 2005-11-22 22:04:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    dan (dj74) wrote:
> [...]
    > przesyłki* (zakup z amazon.com)
    > Do tej pory wydawało mi się, że opłata celna pobierana jest od

    Nie od wartości, tylko od wartości celnej.
    A w celu ustalenia owej wartości wg art 30
    kodeksu celnego trzeba różne rzeczy dodać
    (tam są wymienione jeszcze inne opłaty,
    które są doliczane do ceny należnej)

  • 5. Data: 2005-11-22 22:08:46
    Od: "dan (dj74)" <d...@c...ma.konto.na.tlen.pl>

    cef wrote:
    > Nie od wartości, tylko od wartości celnej.
    > A w celu ustalenia owej wartości wg art 30
    > kodeksu celnego trzeba różne rzeczy dodać
    > (tam są wymienione jeszcze inne opłaty,
    > które są doliczane do ceny należnej)

    a jakiej wartości towary z USA nie podlegają opłatom celnym

  • 6. Data: 2005-11-23 02:15:17
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    dan (dj74) wrote:

    > a jakiej warto?ci towary z USA nie podlegaj? op?atom celnym

    Kwota oscylujaca okolo 30 - 50 USD z kosztami wysylki. Czyli smieszna.

    Jacek