  • 1. Data: 2004-01-26 10:51:39
    Temat: samotn amatka
    Od: "urszula" <s...@w...SPAMpl>

    witam!
    czy jako bezrobotna samotna matka nie mająca prawa do zasiłku dla
    bezrobotnych mogę się starać o jakieś pieniądze na wychowanie dziecka? z
    góry dziękuję i pozdrawiam.
    urszula

  • 2. Data: 2004-01-26 12:13:33
    Temat: Re: samotn amatka
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "urszula" <s...@w...SPAMpl> napisał
    w wiadomości news:bv2sai$bvm$1@news.onet.pl

    > czy jako bezrobotna samotna matka nie mająca prawa do zasiłku dla
    > bezrobotnych mogę się starać o jakieś pieniądze na wychowanie dziecka? z

    1. Musisz się udać do MOPR'u z podaniem o przyznanie
    Ci zasiłku stałego z tytułu bezrobocia i samotnego
    wychowywania dziecka. Aby ubiegać się o taki zasiłek
    musisz być zarejestrowana w Urzędzie pracy jako
    bezrobotna i poszukująca pracy.

    2. Jeśli jesteś zarejestrowana ww urzędzie i pobierasz
    zasiłek rodzinny na dziecko to od chwili wejścia w życie
    nowej ustawy o świadczeniach rodzinnych (maj 2004r)
    możesz się ubiegać o dodatek:

    Art. 11.
    1. Dodatek z tytułu samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do
    zasiłku
    dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania
    przysługuje przez okres 3 lat, nie dłużej jednak niż do ukończenia przez
    dziecko 7 roku życia, matce lub ojcu, opiekunowi faktycznemu dziecka
    albo
    opiekunowi prawnemu dziecka, jeżeli dziecko pozostaje pod jego faktyczną
    opieką.
    2. Dodatek przysługuje w wysokości 400,00 zł miesięcznie.
    3. Dodatek przysługujący za niepełne miesiące kalendarzowe wypłaca się w
    wysokości 1/30 dodatku miesięcznego za każdy dzień. Kwotę dodatku
    przysługującą za niepełny miesiąc zaokrągla się do 10 groszy w górę.
    4. W przypadku podjęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej prawo do
    wypłaty dodatku ulega zawieszeniu od dnia podjęcia zatrudnienia lub
    innej
    pracy zarobkowej.
    5. Przywrócenie prawa do wypłaty dodatku może nastąpić w razie utraty
    zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, o których mowa w ust. 4, jeżeli
    osoba ubiegająca się o dodatek:
    1) nie nabyła prawa do zasiłku dla bezrobotnych;
    2) wystąpiła z wnioskiem o przywrócenie prawa do dodatku nie później
    niż w
    terminie 14 dni od dnia ustania zatrudnienia lub innej pracy
    zarobkowej;
    3) nie zrezygnowała z pracy lub utrata zatrudnienia nie nastąpiła z
    przyczyn
    leżących po stronie tej osoby.
    6. Dodatek nie przysługuje osobie, jeżeli:
    1) wniosek o przyznanie dodatku złożyła po upływie 30 dni od dnia
    ustania
    prawa do zasiłku dla bezrobotnych;
    2) nie jest zarejestrowana w powiatowym urzędzie pracy jako poszukująca
    pracy;
    3) ma ustalone prawo do renty socjalnej, emerytury lub renty albo
    świadczenia pielęgnacyjnego, o którym mowa w art. 17.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Można bardzo dużo zauważyć gdy się patrzy."

  • 3. Data: 2004-01-26 13:04:30
    Od: "camel" <a...@w...pl>

    a co z samotną matką stuentką?

    pozdrawiam