  • 1. Data: 2004-01-26 10:12:21
    Temat: umowa użyczenia
    Od: odre<o...@w...pl>

    czy można dokonać zawarcia umowy użyczenia na lokum mieszkalne z
    osobą, która dzierżawi dom od swoich rodziców.
    proszę o informacje

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-26 10:21:56
    Temat: Re: umowa użyczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, odre wrote:

    >+ czy można dokonać zawarcia umowy użyczenia na lokum mieszkalne
    >+ z osobą, która dzierżawi dom od swoich rodziców.

    IMHO - "o ile umowa dzierżawy nie stanowi inaczej"...
    Dzierżawca (w odróżnieniu od najemcy) może "rozporządzać przedmiotem
    jak właściciel". Ale... ale mi się wydaje dziwne że ktoś dzierżawi
    dom od rodziców !
    Przecież w ten sposób rodzice muszą płacić podatek...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie prawnik !)

  • 3. Data: 2004-01-26 10:58:37
    Od: odre<o...@w...pl>

    dzierżawa części domu związana jest z dzierżawą gruntów- rolnictwo.
    Moment podpisania umowy dzierżawy z rodzicami, łączył się z
    wydzierżawieniem lokum mieszkalnego, którym jest część domu.
    Osoba dzierżawiąca płaci tylko podatek gruntowy.
    Proszę pomóc mi rozwikłać ten problem. Czy mogę zawrzeć umowę
    użyczenia z tym oto dzierżawcą?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-01-30 15:27:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, odre wrote:
    [...]
    >+ Proszę pomóc mi rozwikłać ten problem.

    Pewnie szukasz rozwiazania "coby najmniejsze koszty były".
    Dla mnie za trudne :( nie znam się na specyfice wszystkich
    zwolnień "rolnych" (a parę ich jest w różnych ustawach).

    >+ Czy mogę zawrzeć umowę
    >+ użyczenia z tym oto dzierżawcą?

    Jesli PRZEDMIOTY dzierżawy i uzyczenia będa różne... dlaczego nie ?

    pozdrowienia, Gotfryd