  • 1. Data: 2003-05-29 09:31:43
    Temat: sadownictwo administracyjne
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Jaki organ jest do 1 stycznia wlasciwy do rozstrzygania sporow
    kompetencyjnych miedzy
    organami administracji a sadami powszechnymi?

    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2003-05-29 16:22:00
    Temat: Re: sadownictwo administracyjne
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Mateusz Dr praca wrote:
    > Jaki organ jest do 1 stycznia wlasciwy do rozstrzygania sporow
    > kompetencyjnych miedzy
    > organami administracji a sadami powszechnymi?

    jakiś test o administracji rozwiązujesz?
    Kolegium Kompetencyjne przy SN - art.190 i nast. kpa

    KG

  • 3. Data: 2003-05-30 13:00:18
    Od: p...@p...onet.pl

    > jakiś test o administracji rozwiązujesz?
    > Kolegium Kompetencyjne przy SN - art.190 i nast. kpa
    >
    > KG

    Dziekuje.
    Widzialem, ze KK, ale cos mi sie ubzduralo, ze to rozwiazanie uchylily
    przepisy wprowadzajace nowy ustroj sadow administracyjnych.

    Jakos mam problem z ogarniciem tej reformy. Skoro zostaja SKO, to na ich bazie
    nie tworzy sie jednak wojew. sadow adm.? Taa...
    Czyli teraz procedura moze wygladac np. tak.

    1.decyzja samorzadowa, zadania wlasne --zaskarzona
    2.trafia do SKO, zaskrzona
    3.trafia do Wojew Sadu adm. - zaskarzona
    4.trafia do NSA.

    tak jest ok?

    pozdrawiam,
    przepraszam, dawno nie siedzialem w administracyjnym a mam deadline publikacji
    bliski i wszystko mi sie miesza

    pozdrawiam
    mdr

  • 4. Data: 2003-05-30 13:05:22
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > tak jest ok?
    >
    > pozdrawiam,
    > przepraszam, dawno nie siedzialem w administracyjnym a mam deadline

    no jednak uchylaja caly V dzial kpa..kurde, nie moge..upal..
    interesuje mnie stan w 2004 roku,
    wiec jak to bedzie wygladac?
    pewnie jest to gdzies w pakiecie ustaw reformujacych ale jak ktos wie
    dokladnie to plis.
    pozdr
    mdr

  • 5. Data: 2003-05-30 17:19:53
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    napisałeś do 1 stycznia :)

    > wiec jak to bedzie wygladac?
    > pewnie jest to gdzies w pakiecie ustaw reformujacych ale jak ktos wie
    > dokladnie to plis.

    ustawa wprowadzająca reformę po prostu skreśla dział V
    natomiast dodany jest art.199[1] kpc
    "Sąd nie może odrzucić pozwu z tego powodu, że do rozpoznania sprawy
    właściwy jest organ administracji publicznej lub sąd administracyjny,
    jeżeli organ administracji publicznej lub sąd administracyjny uznały się
    w tej sprawie za niewłaściwe."

    czyli negatywny spór nam odpada przez przesądzenie o kompetencji sądu
    powszechnego
    a spory pozytywne - nie wiem, zdarzają się takie? ;)

    KG