  • 1. Data: 2010-10-13 14:14:26
    Temat: rzeczy na wspólnym strychu
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Witam,

    Sprawa wygląda następująco: dziś zagadnął mnie sąsiad i mówi: "była
    jakaś pani z administracji albo z urzędu miasta i powiedziała że jutro
    będzie kontrola straży pożarnej i trzeba zabrać wszystko ze strychu bo
    mogą wystawić mandat". Oczywiście nic więcej nie wiedział.

    Wizytę wiążę z przeglądem 5-letnim budynku, ale mam wątpliwości co do
    tych wynoszenia i mandatu. Poklikałem chwilę i znalazłem
    ROZPORZĄDZENIE MSWiA z dnia 21 kwietnia 2006 r.
    w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych
    i terenów:

    "Materiały niebezpieczne pożarowo nie powinny być przechowywane w
    pomieszczeniach piwnicznych, na poddaszach i strychach,"

    Moim zdaniem moje łóżko i 3 fotele wyniesione na czas remontu nie
    kwalifikują się do tej kategorii. Nie blokują też dostępu do wyłazów
    dachowych czy czegokolwiek. Stąd pytanie - czy macie pomysł na jakieś
    inne przepisy, które by narażały mnie na jakieś sankcje.

    gacek

  • 2. Data: 2010-10-13 14:25:09
    Temat: Re: rzeczy na wspólnym strychu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2010 9:14 AM, gacek wrote:
    > Moim zdaniem moje łóżko i 3 fotele wyniesione na czas remontu nie
    > kwalifikują się do tej kategorii

    o taki zestaw łóżko plus fotele jest bardzo łatwopalny :)
    na fotelu daje się położyć flaszkę a na łóżku po zakończonej libacji
    można zasnać z papierosem w gębie.

    materiały z których toto jest zrobione są łatwopalne.
    Stać sobie mogą, ale zadbaj, żeby nie w polbliżu przewodów kominowych o
    ile takowe tam są. No i tak jak napisałeś, żeby tam był porządek.

    Pytanie jeszcze czyją własnością jest ten strych, bo wywalić wasze graty
    mogą stamtąd bez jakiegokolwiek powodu jak będą chcieli.

  • 3. Data: 2010-10-13 14:37:38
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2010-10-13 16:25, witek wrote:
    > materiały z których toto jest zrobione są łatwopalne.

    no ok, ale czy to jest jakieś uznaniowe "stwarzanie zagrożenia
    pożarowego", gdzie strażak sam sobie decyduje, czy jest gdzieś jakiś
    zakaz z listą czego nie wolno?

    > Stać sobie mogą, ale zadbaj, żeby nie w polbliżu przewodów kominowych o
    > ile takowe tam są.

    ok, to może być cenna uwaga.

    > Pytanie jeszcze czyją własnością jest ten strych, bo wywalić wasze graty
    > mogą stamtąd bez jakiegokolwiek powodu jak będą chcieli.

    Jest częścią wspólną budynku, klucze ma 6 lokatorów klatki. Tu relacje
    są poprawne, więc raczej nie widzę kłopotu.

    gacek

  • 4. Data: 2010-10-13 21:32:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2010, gacek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Jest częścią wspólną budynku, klucze ma 6 lokatorów klatki. Tu relacje są
    > poprawne, więc raczej nie widzę kłopotu.

    Nie chodzi o lokatorów (z opisu tak wynikało - że to najem),
    a o *właściciela* i ew. pytanie czy i jak umowa najmu reguluje
    prawo do korzystania ze strychu.
    Jest wysoce prawdopodobne, że z owej umowy nie wynika żadne
    prawo do korzystania albo że określono je dość wąsko ("na
    suszenie prania" na przykład).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-10-14 05:36:28
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2010-10-13 23:32, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > Jest wysoce prawdopodobne, że z owej umowy nie wynika żadne
    > prawo do korzystania albo że określono je dość wąsko ("na

    Właścicielami są w odpowiednich proporcjach właściciele mieszkań (jak i
    klatki schodowej), trochę wychodzę poza swoje 8/100, ale skoro
    współwłaściciele nie mają zastrzeżeń...

    Co do lokatorów - dwa mieszkania są ciągle komunalne. Nie wiem co mają w
    umowach, ale nikt by im nie bronił dostępu.

    gacek

  • 6. Data: 2010-10-16 07:25:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2010, gacek wrote:

    > Właścicielami są w odpowiednich proporcjach właściciele mieszkań

    A to trochę zmienia (pisałeś o "lokatorach").

    > skoro współwłaściciele nie mają zastrzeżeń...

    Wychodzi, że zarządca uważa iż działając w imieniu współwłaścicieli
    uważa inaczej. IMVHO trzeba albo mu narzucić zasady do których ma
    się stosować (np. określić że strych może być użyty do przechowania
    czegoś tam w rozsądnej proporcji do powierzchni i dać mu taką
    uchwałę do wiadomości) albo go zmienić.

    pzdr, Gotfryd