  • 1. Data: 2010-10-13 15:42:25
    Temat: upoważnienie a pełnomocnictwo - różnice
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czym różni sie upoważnienie od pełnomocnictwa?
    Niby to samo ale jeden urzednik nie chciał opłaty za upoważnienie bo
    twierdził, że za upoważnienie sie nie kasuje opłaty administracyjnej a
    za pełnomocnictwo tak?
    Czy to prawda?

  • 2. Data: 2010-10-13 20:49:15
    Temat: Re: upoważnienie a pełnomocnictwo - różnice
    Od: matb <m...@o...eu>

    Witam, nie jestem prawnikiem, wiem na podstwie własnych doświadczeń,
    ze upoważnienie do jest jednorazowe, a pełnomocnictwo na określony
    czas. Za pełnomocnictwo rzeczywiście wnosi się opłatę. Proszę poczekać
    jeszcze na opinię kogoś bardziej kompetentnego. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-10-13 21:51:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2010 3:49 PM, matb wrote:
> [...]
    > czas. Za pełnomocnictwo rzeczywiście wnosi się opłatę. Proszę poczekać
    > jeszcze na opinię kogoś bardziej kompetentnego. Pozdrawiam.

    a co z czyms takim?
    upowazniam moja mame xyz do odbierania mojego dziecka z przedszkola.

    jednorazowe czy nie?

    :)

  • 4. Data: 2010-10-14 04:09:51
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To jest rozpuszczanie.

    -----

  • 5. Data: 2010-10-14 07:59:53
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > a co z czyms takim?
    > upowazniam moja mame xyz do odbierania mojego dziecka z przedszkola.
    > jednorazowe czy nie?

    A żebyś wiedział, że dla niektórych jednorazowe. Przedszkole, do którego
    jakiś czas chodzili moi synowie uważało, że za każdym razem powinniśmy
    wystawiać nowe upoważnienia dla osób odbierających dzieci (czyli np. dla
    moich rodziców), bo oni je zabierają i wpinają do jakiejś dokumentacji i
    dlatego nie mogą być użyte po raz kolejny. No comment ;-)

    K.

  • 6. Data: 2010-10-14 08:22:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 2:59 AM, Krzysztof wrote:
> [...]
    > moich rodziców), bo oni je zabierają i wpinają do jakiejś dokumentacji i
    > dlatego nie mogą być użyte po raz kolejny. No comment ;-)

    a to sie bardzo szybko załatwia jednym telefonem do kuratorium.
    Ja w ten sposób prostowałem przedszkole, które po godzinie 8 nie
    wpuszczało spóźnialskich.

  • 7. Data: 2010-10-14 09:35:37
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 13-10-2010 17:42, slawek7 pisze:
> [...]
    > Niby to samo ale jeden urzednik nie chciał opłaty za upoważnienie bo
    > twierdził, że za upoważnienie sie nie kasuje opłaty administracyjnej a

    Pełnomocnictwo obejmuje dokonywanie czynności prawnych, upoważnienie -
    różnie, może obejmować faktyczne. W rozumieniu prawnym upoważnienie to
    bardziej "zgoda, zezwolenie" na dokonywanie jakichś czynności. W
    kontekście opłaty skarbowej, faktycznie jest od pełnomocnictwa, jednak
    jeżeli ktoś napisze, że "upoważnia osobę XY do występowania w jej
    imieniu ..." to też to będzie pełnomocnictwo.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2010-10-14 09:55:31
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kontekście opłaty skarbowej, faktycznie jest od pełnomocnictwa, jednak
    > jeżeli ktoś napisze, że "upoważnia osobę XY do występowania w jej imieniu

    Czyli podsumowując masło jest maślane.
    W rzeczywistości wygląda to tak, że pełnomocnik działa w imieniu i na rzecz
    osoby która pełnomocnictwa udzieliła. Upoważnia do działania w jego imieniu
    organ władczy, np. decyzje mogą być wydawane z upoważnienia Prezydenta
    Miasta. Podział ten występuje głównie w prawie administracyjnym.

  • 9. Data: 2010-10-14 11:38:49
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ale ja osobiście nie znalazłem określenia "upoważnienie" oraz
    "pełnomocnictwo"
    Znacie jakies definicje tego?
    A jak napisac to inaczej co npisał Bartek
    "upoważnia osobę XY do występowania w jej imieniu ..."
    tak aby było było to upoważnienie a nie kwalifikowało sie jako
    pełnomocnictwo?

  • 10. Data: 2010-10-14 11:45:41
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To poszukaj: