  • 1. Data: 2003-02-10 15:25:04
    Temat: rozwód
    Od: "zła" <m...@i...pl>

    poradźcie mi proszę;
    rozstaliśmy się z mężem 3 lata temu
    sprawa rozwodowa trwa już ponad 1,5 roku
    i potrwa jeszcze pewnie drugie tyle
    czy w takiej sytuacji mogę bez negatywnych konsekwencji dla sprawy związać
    się z kimś innym?
    anka

  • 2. Data: 2003-02-10 15:59:50
    Temat: Re: rozwód
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > i potrwa jeszcze pewnie drugie tyle
    > czy w takiej sytuacji mogę bez negatywnych konsekwencji dla sprawy związać

    Wiesz - to akurat pytanie z gatunku bardziej socjologicznych niż prawniczych ;).
    A poza tym - przy tak ogólnym przedstawieniu sytuacji trudno doradzić ci
    jednoznacznie.
    Otóż wszystko zależy od tego jak przebiega dotychczas rozwód (czy mega-pranie
    brudów czy mniejszy zakres), czy chcesz z orzekaniem o winie czy nie, a przede
    wszytskim od tego, jakim człowiekiem jest Twój -jeszcze aktualny - mąż.
    Bo z praktyki (oj - nie lubię, nie lubię), to mogę Ci powiedzieć że sprawa
    rozodowa wyciąga z ludzi najbrzydsze cechy ich osobowości.
    Wprawdzie na początku niemal każdy deklaruje, że zamierza rozwieść się "szybko
    i kulturalnie" - ale w toku sprawy zaczyna się polka...
    U ciebie mąż może zarzucić Ci na przykład:
    1/ że byłaś z tym kimś juz związana wcześniej - i romans ukrywałaś
    2/ że osoba, z którą się związałaś, to : pijak, zboczeniec, sadysta itp - i
    dlatego wasze dziecko (jeśli je macie) powinno zostać przy ojcu

    Dlatego IMO - na razie w kwestii ewentualnego nowego związku siedziałabym cicho
    jak myszka i pielęgnowała to nowe uczucie w tajemnicy ;)

    Karina

  • 3. Data: 2003-02-10 16:09:31
    Temat: Odp: rozwód
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik zła <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b28g2i$1l40$...@f...acn.pl...
    > czy w takiej sytuacji mogę bez negatywnych konsekwencji dla sprawy związać
    > się z kimś innym?

    koncowy efekt ??? np. rozwód z orzeczeniem Twojej winy ;
    alimenty na męża ; a może i nie

    Sandra