  • 1. Data: 2010-03-17 11:41:31
    Temat: rozwiazanie umowy z netia przez emerytke - internet
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    witam

    sprawa dotyczy mojej mamy. Byl u niej facet z netii namowil ja na
    zalozenie sobie gniazdka do internetu - tak to podobno zostalo
    sformulowane. Cena 50 pln (nie zostalo powiedziane ze co miesiac)
    Mama podpisala umowe i teraz chce sie wycofac. 21.03 maja jej zakladac
    internet - doszlo do niej ze bedzie placic za cos czego nie chce po 50
    pln przez 2 lata.
    Ok wiem sama sobie winna podpisala umowe itd. Ale czy jest jakas szansa
    sie z tego wycofac.
    Dzwonila tam do nich, poradzono jej zeby sie skontaktowala z radca
    prawnym :(

    m[...]

  • 2. Data: 2010-03-17 11:55:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 12:41:31 +0100, m[...] napisał(a):

> [...]
    > sformulowane. Cena 50 pln (nie zostalo powiedziane ze co miesiac) Mama
    > podpisala umowe i teraz chce sie wycofac.

    No to jeśli nie minęło 10 dni od daty zawarcia umowy (zawartej poza
    lokalem przedsiębiorstwa) to można od niej odstąpić.
    Trzeba napisać list, w którym piszemy, że "odstępujemy od umowy takiej a
    takiej, zawartej w dniu takim a takim" i posłać poleconym do Netii.

    Zresztą komiwojażer, który przyszedł podpisać umowę powinien był dać
    razem z umową wzór takiego oświadczenia do wypełnienia i wysłania. Jeśli
    tego nie zrobił, to de facto Twoja Mama ma na to 3 miesiące od daty
    zawarcia umowy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 3. Data: 2010-03-18 11:18:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2010, Olgierd wrote:

    > Zresztą komiwojażer, który przyszedł podpisać umowę powinien był dać
    > razem z umową wzór takiego oświadczenia do wypełnienia i wysłania. Jeśli
    > tego nie zrobił,

    ...ale mógł w zamian dać do podpisania papierek "ogólne warunki
    umowy i powiadomienie o prawie do wypowiedzenia na podstawie
    ustawy DU.... otrzymałe/am: ....".

    > to de facto Twoja Mama ma na to 3 miesiące od daty
    > zawarcia umowy.

    Właśnie z tym byłbym ostrożny.
    Co z tego, że ustawa nakazuje np. dawanie OWU i oświadczenie
    o podobnej do powyższej treści jest chyba na wszystkich
    umowach ubezpieczenia, skoro "nie ma kary" za fizyczne
    nie danie OWU (bez upomnienia się, po upomnieniu dają).

    "Niedania oświadczenia" też nie ma jak dowieść :(

    pzdr, Gotfryd