  • 1. Data: 2010-03-16 23:12:34
    Temat: Re: Wirtulany urząd skarbowy, amoż ejednak cos jest na rzeczy ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Marek pisze:

    > Co o tym sądzić ? NIe zamierzam nic podawać telefonicznie, ale zastanawiam
    > się co ktos kombinuje i co z tym zrobić.

    Zapytaj się Twojej rozmówczyni o imię, nazwisko, pełnioną funkcję i to
    gdzie dokładnie pracuje. Wtedy możesz zadzwonić tam i to zweryfikować.

    Takie coś to może być próba wyłudzenia danych które ktoś już niecnie
    spożytkuje.

  • 2. Data: 2010-03-17 06:54:03
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 23:46:56 +0100, Marek napisał(a):

    > Kilka dni temu ojciec odebrał dziwny telefon.
    > [...]
    > Co o tym sądzić ? NIe zamierzam nic podawać telefonicznie, ale zastanawiam
    > się co ktos kombinuje i co z tym zrobić.

    Zgłosić na policję i to jak najszybciej, wezmą bilingi, dojdą skąd ten
    telefon i sprawa się wyjaśni.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kolejowo
    http://foto.3mam.net/album2/Kolejowe_watki/index3.ph

  • 3. Data: 2010-03-17 06:56:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Zgłosić na policję i to jak najszybciej, wezmą bilingi, dojdą skąd ten
    > telefon i sprawa się wyjaśni.

    Optymista :)

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-03-17 06:57:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marek pisze:
    > Kilka dni temu ojciec odebrał dziwny telefon.

    Popraw sobie datę i godzinę w komputerze.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-03-17 22:46:56
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Kilka dni temu ojciec odebrał dziwny telefon.
    Dzwoni Pani, pyta o mnie i mówi, że jest z urzędu skarbowego i potrzeby
    jest mój.. numer dowodu osobisteog i pesel. Zapytana, gdzie oddzwonić
    mówi,ze ona sama zadzwoni. Po przeglądnięciu listy rozmów przychodzacych
    wnioskuję że pani dzwoniła z telefonu komórkowego (6xxxxxx).

    Na drugi dzień powtórka. Pani przyciśnieta nieco prosi, by oddzwonć na
    numer xxxx (stacjonarny) i podaje swoje nazwisko.
    Dzwonę do urzędu skarbowego- nikt o takim nazwisku tam nie pracuje...
    Telefon stacjonarny tez nie nalezy do US.

    Zlekceważyłbym ten telefon, ale...
    1. Ktoś zna mój tel. stacjonarny
    2. Ktoś zna moje imię i nazwisko, choć w książce tel. jest ojciec.

    Zastanawiam się kto to może być. W US mam DG, dostali mój NIP 1 z dowodem i
    peselem, wiec te dane mają. Myśłaęłm że to może ktoś z UKS /ZUS (kontrola
    się szykuje ???) ale oni chyba by te dane mieli....

  • 6. Data: 2010-03-18 09:31:01
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 23:46:56 +0100, Marek napisał(a):

    > Dzwoni Pani, pyta o mnie i mówi, że jest z urzędu skarbowego i potrzeby
    > jest mój.. numer dowodu osobisteog i pesel.

    Pomysl logicznie - czy mozliwa jest sytuacja by US NIE mial Twojego nr
    pesel?

    Nie, nie jest to mozliwe, i zadna kotrola nie da tu wiarygodnego
    usppawiedliwienia.

    Ja bym się przyglądnał na Twoim miejscu czemus innemu - pomysl gdzie sie
    uwierzytelniasz za pomoca PESEL lub numeru DO - wiele bankow wszak ma - jako
    drugie, trzecie zabezpieczenie oprocz hasla, uwierzytelnianie za pomoca
    fragmentu tych numerow.

    Na moje oko, ktos do wlasnie takich celow probowal to wyciagnac.

    --
    Mark

  • 7. Data: 2010-03-18 10:12:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-18 10:31, Mark pisze:

    > Pomysl logicznie - czy mozliwa jest sytuacja by US NIE mial Twojego nr
    > pesel?

    Nieprawidłowy PESEL może zaś występować jak najbardziej. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-03-18 20:27:32
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Thu, 18 Mar 2010 11:12:00 +0100, spp <s...@o...pl> wrote:

    >Nieprawidłowy PESEL może zaś występować jak najbardziej. :)

    Do wyjaśniania takich spraw służy korespondencja przesyłana listem
    poleconym, a nie jakieś telefony od niewiadomo kogo

    --
    A.

  • 9. Data: 2010-03-18 20:44:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-18 21:27, agent73 pisze:

    > Do wyjaśniania takich spraw służy korespondencja przesyłana listem
    > poleconym, a nie jakieś telefony od niewiadomo kogo

    Tak, wezwania ZPO pod rygorem grzywny w razie niestawienia się. :(

    A ja załatwiłem to telefonicznie. :)
    (Oczywiście, że to ja zadzwoniłem do urzędu.)

    --
    spp