  • 1. Data: 2004-09-02 11:06:52
    Temat: rozwiązanie umowy o pracę
    Od: "Radek" <a...@l...pl>

    Witam !!

    Przedstawie po krótce temat: Pracownik składa wypowiedzenie umowy o
    pracę z ostatnim dniem miesiąca z prośbą o rozwiązanie umowy za
    porozumieniem z tym samym dniem (pracownik ma podpisaną umowę o pracę
    na czas nieokreślony od ponad roku - wypowiedzenie umowy miesięczne).
    Pracodawca nie wyraża zgody na powyższe i ma dać pracownikowi
    odpowiedź na piśmie. Odpowiedzi nie daje.
    Pytanie: czy umowa będzie rozwiązana w terminie kodeksowym (miesiąc),
    gdyż zaczął płynąć termin czy jeśli pracodawca nie odpowiedział
    pracownikowi na złożone pismo, umowa jest rozwiązana zgodnie z
    powyższym pismem (tego samego dnia).
    Pozdr i z góry dziękuję za opinię.
    Radek D.

  • 2. Data: 2004-09-02 19:36:42
    Temat: Re: rozwiązanie umowy o prac
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Przedstawie po krótce temat: Pracownik składa wypowiedzenie umowy o
    > pracę z ostatnim dniem miesiąca z prośbą o rozwiązanie umowy za
    > porozumieniem z tym samym dniem

    hmm.... mówisz za jednym razem o trzech "sposobach" rozwiązania stosunku
    pracy.
    Pierwszy - rozwiązanie za wypowiedzeniem (z zachowaniem kodeksowego terminu)
    Drugi - rozwiązanie za porozumieniem stron
    Trzeci - rozwiązanie za wypowiedzeniem ze skróceniem okresu wypowiedzenia za
    porozumieniem stron.
    Nie bardzo "zakumałam", który rodzaj masz na myśli (sorry, ciężki dzień),
    więc opowiem o po kolei:-).
    W pierwszym przypadku - od dnia złożenia wypowiedzenia pracodawcy biegnie
    okres wypowiedzenia a umowa skończy się ostatniego dnia kalendarzowego
    miesiąca (pracodawca nie musi się ustosunkować do pisma pracownika).
    W drugim - jedna strona proponuje rozwiązanie umowy, ale umowa nie
    rozwiązuje się automatycznie poprzez złożenie pisma z taką propozycją. Druga
    strona musi wyrazić zgodę na rozwiązanie umowy w takim trybie - jeśli się
    nie zgodzi, stosunek pracy trwa nadal. Nie ma czegoś takiego, jak
    "dorozumiane" przyjęcie rozwiązania w tym trybie.
    W trzecim przypadku - jeśli pracodawca nie ustosunkuje się do propozycji
    pracownika dot. skrócenia okresu wypowiedzenia, wszystko się dalej toczy,
    jak w przypadku pierwszym.
    Nie namieszałam za bardzo?
    :-)
    pozdrawiam
    Kaliope

  • 3. Data: 2004-09-04 09:43:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Sep 2004, Kaliope wrote:

> [...]
    >+
    >+ hmm.... mówisz za jednym razem o trzech "sposobach" rozwiązania stosunku

    Zgadza się.
    I jednocześnie powiada że pracownik *tylko wystąpił z propozycją*
    rozwiązania "za porozumieniem" - czyli wypowiedzenia NIE DAŁ
    No to nic (żaden termin) IMHO nie biegnie :)
    Co najwyżej można rozważać, czy jeśli w "prośbie pracownika" jest
    wymieniona tylko jedna konkretna data - to z końcem tego dnia być
    może "propozycja" przestaje automatycznie być aktualna.
    Pracodawca nie mógłby później "przyjąć oferty".
    I tyle...
    Żeby wypowiedzieć umowę trzeba ją właśnie WYPOWIEDZIEĆ, czyli "ja
    tu nie będę pracował" :) a nie "może byśmy skończyli współpracę
    o ile"...

    >+ Nie namieszałam za bardzo?

    Jak dla mnie to nie :) tylko IMHO nie zaakcentowałaś że w sumie
    to pracownik NIC nie zrobił z podanych warunków :), znaczy
    "nie wypowiedział" a więc "nic nie biegnie", wszystko toczy
    się po staremu :)

    pozdrowienia, Gotfryd