  • Data: 2009-05-20 16:23:33
    Temat: rozwiązanie umowy o dzieło z powodu niezdolności do pracy
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    2 tygodnie temu zostałem poszkodowany w wypadku komunikacyjnym
    (sprawca wymusił pierszeństwo), w skutek czego mam rękę w gipsie i nie
    mogę pracować. Oprócz pracy na 1/2 etatu, dorabiam (a raczej głównie
    zarabiam) wykonując różne umowy o dzieło.
    W czasie mojej niezdolności do pracy miałem zawartych kilka umów o
    dzieło. Ze względu jednak na uraz ręki nie jestem w stanie ich
    wykonać. Czy Art. 645. § 1 KC jest wystarczającym powodem do
    rozwiązania umowy o dzieło w tym przypadku w taki sposób, aby
    zleceniodawca nie domagał się ode mnie odszkodowania za niewykonanie
    dzieła? Jeśli to możliwe to proszę o wzór takiego rozwiązania umowy.

    Jeśli jednak zleceniodawca może domagać się odszkodowania ode mnie,
    czy wszelkie koszty z tym związane (utrata mojego wynagrodzenia za
    dzieła oraz odszkodowanie dla zleceniodawcy) mogą zostać pokryte z OC
    sprawcy wypadku?

    z góry dzięki za odpowiedź,
    Mariusz