  • 1. Data: 2005-06-15 09:39:25
    Temat: ZUS, pozorne zatrudnienie, ciąża, odmowa wypłaty zwolnienia etc..
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Witam

    Sytuacja jest następujaca:

    Kobieta prowadzi działalność.
    Dodatkowo 02.12 zostaje zatrudniona u siostry na etat.
    W tym czasie jest w ciąży od końca pażdziernika.

    Komplikacje z ciążą powodują w piątym miesiącu wizyte w szpitalu i tutaj
    jest hospitalizacja. Później z przerwami aż do dziś jest szpital /
    zwolnienie / szpital. Nie wróciła do pracy, cały czas zwolnienie.

    ZUS powołując się na pozorność zatrudnienia odmawia świadczeń -
    chorobowego i następnych.
    Została odmowa wydana w formie decyzji, z możliwością odwołania do Sądu
    Pracy.

    Przed wydniem decyzji była kontrola z ZUS-u z następujacymi
    czynnościami: kontrola dokumentacji, oglądanie efektów pracy, okazanie
    świadka który widział osobe przy pracy etc.

    I teraz pytania:

    - Jak się bronić?
    - Sensowny prawnik Warszawa / Słupsk od takich spraw?
    - Czy się bronić czy odpuścić?
    - Konsekwencje finansowe pozostawienia sprawy jak jest - czyli uznania
    decyzji o pozorności zatrudnienia?

    Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2005-06-15 09:47:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Żyła napisał(a):

    [ciach ...]

    Oczywiście odwołać się od decyzji - to jedyna droga. Koszty sądowe w
    razie przegrania to maksimum 60 zł na rzecz ZUS.
    Ale takie pozorne zatrudnienia są bardzo częste, wiec jeśli jednak było
    to pozorne to lepiej się nie ośmieszać.
    A tutaj okoliczności wskazują na wysoki stopień prawdopodobieństwa
    pozorności i próbę wyłudzenia świadczeń. Trudno będzie udowodnić, że
    jest inaczej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-15 10:25:13
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Johnson wrote:

> [...]
    > A tutaj okoliczności wskazują na wysoki stopień prawdopodobieństwa
    > pozorności i próbę wyłudzenia świadczeń. Trudno będzie udowodnić, że

    Ok.
    Odwołać się ;-) teraz prawnika.

    A w jaki sposób można ustalić "pozorność" i udowodnić gdy:
    - tyt do ubezpieczenia jest - własna działalnośc
    - wykaz prac do udowodnienia i to w sposób typu: emaile do i od
    pracownika, oferty od innych firm do pracownika, projekty itp?
    - ktoś tam widział przy pracy?

    Tzn czy fakt zatrudnienia na etat daje jakieś inne świadzcenia niż
    samozatrudnienie / działalność?

    MZ

  • 4. Data: 2005-06-15 13:07:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Żyła napisał(a):

    > Tzn czy fakt zatrudnienia na etat daje jakieś inne świadzcenia niż
    > samozatrudnienie / działalność?

    Prawdę mówiąc nie wiem.
    Ale domyślam się że zatrudnienie u siostry było z absurdalnie wysokim
    wynagrodzeniem. I pewnie o to chodzi.

  • 5. Data: 2005-06-15 13:41:59
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Johnson wrote:

    > Prawdę mówiąc nie wiem.
    > Ale domyślam się że zatrudnienie u siostry było z absurdalnie wysokim
    > wynagrodzeniem. I pewnie o to chodzi.

    kiedy wynagrodzenie uznaje się za "absurdalnie wysokie"???
    pytanie, czy faktycznie świadczona była praca...

    zus miał akcję "brzuszki", odmowa wypłacenia z automatu kosztuje ich
    mniej, bo odwołuje się mało osób, paranoja...
    dowiedli winy???

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-06-15 13:47:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    regent... napisał(a):

    > zus miał akcję "brzuszki", odmowa wypłacenia z automatu kosztuje ich
    > mniej, bo odwołuje się mało osób, paranoja...
    > dowiedli winy???

    Zapewne tak. Wydając decyzję muszą mieć ustalony jakiś stan faktyczny na
    podstawie dowodów. Uroda postępowania polega na tym, że to oni oceniają
    dowody i wyciągają z nich wnioski prawne. Jak ci się nie podoba możesz
    podważać decyzję. I wtedy sąd ocenia kto ma rację. Więc w czym problem?
    Jak sobie wyobrażasz inne rozwiązanie tego problemu? Nikogo nie
    kontrolować bo ubezpieczony ma zawsze rację? Nie oglądaj tyle TVN.

  • 7. Data: 2005-06-15 14:57:49
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Johnson wrote:

    > Zapewne tak. Wydając decyzję muszą mieć ustalony jakiś stan faktyczny na
    > podstawie dowodów.

    "Przed wydaniem decyzji była kontrola z ZUS-u z następujacymi
    czynnościami: kontrola dokumentacji, oglądanie efektów pracy, okazanie
    świadka który widział osobe przy pracy etc. "

    oczywiście, sądy są by dochodzić racji,
    czy w przypadku przegranej (kobieta nie świadczyła pracy),
    zus zwraca wpłacone składki???
    ubezpieczenie obejmuje osobę zatrudnioną na podstawie ... (itd.)
    i nigdzie nie pisze, że jedynym efektem pracy nie może być "słodki
    uśmiech" pani na fotelu...
    drażni mnie tylko arogancja "monopolisty"...

    > Nie oglądaj tyle TVN.

    nie oglądam, ale może i tak za dużo...

    --
    regent...
    (...)

  • 8. Data: 2005-06-15 19:35:43
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Johnson wrote:

    > Prawdę mówiąc nie wiem.
    > Ale domyślam się że zatrudnienie u siostry było z absurdalnie wysokim
    > wynagrodzeniem. I pewnie o to chodzi.

    1000 netto.
    Samozatrudnienie - na najniższy zus - chyba jest to na 750zł.

    MZ

  • 9. Data: 2005-06-15 19:55:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-15 11:39, Marcin Żyła rzecze:
    > - Jak się bronić?

    Odwołania aż do sądu. Przegrana murowana.

    > - Sensowny prawnik Warszawa / Słupsk od takich spraw?

    Nie ma sensu.

    > - Czy się bronić czy odpuścić?

    W żadnym wypadku nie odpuścić.

    > - Konsekwencje finansowe pozostawienia sprawy jak jest - czyli uznania
    > decyzji o pozorności zatrudnienia?

    Absolutnie nie pozostawiać sprawy.
    Choć jest przegrana w naszych sądach.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 10. Data: 2005-06-16 06:58:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek napisał(a):

    [ciach ...]

    Skro jak twierdzisz sprawa jest przegrana w sądzie to jaki sens ma
    odwoływanie się? Nie rozumiem.