  • 1. Data: 2004-08-03 15:18:35
    Temat: rozwazania teoretyczne - zgodnosc oswiadczen woli.
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    umowa zostaje zawarta z chwila zlozenia zgodnych oswiadczen woli
    czy ktos z Was zna jakas dobra definicje zgodnosci oswiadczen woli?

    kiedy oswiadczenia woli sa zgodne?

    przyklad 1.
    A: "Chetnie przyjme od ciebie darowizne 100'000 pln w gotowce"
    B: "Chetnie przyjme od ciebie darowizne 100'000 pln w gotowce"
    taaa, tyle ze nie o taka zgodnosc chodzi.

    przyklad 2.
    A: "Chetnie PRZYJME od CIEBIE darowizne 100'000 pln w gotowce"
    B: "Chetnie PRZEKAZE CI darowizne w wysokosci 100'000 pln w gotowce"
    tak, zgodne, tyle ze budujac definicje w oparciu o ten schemat, zawrzemy
    jedynie umowe wzajemna.

    przyklad 3. - umowa spolki 860kc
    A: "Zobowiazuje sie tytulem wkladu udostepnic mieszkanie"
    B: "Zobowiazuje sie tytulem wkladu pracowac jako sekretarka"
    (+ inne postanowienia, gdzie zobowiazania nie maja charakteru wzajemnego)

    Tak wiec, jak zbudowac definicje zgodnosci oswiadczen woli?

    pozdrawiam
    W,

  • 2. Data: 2004-08-05 11:25:41
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    A: " B przekazuje, a A przyjmuje tytułem darowziny kwotę 100 "
    B: " B przekazuje, a A przyjmuje tytułem darowziny kwotę 100 "

    to jest własnie zgodne oświadczenie woli

    brett

  • 3. Data: 2004-08-05 16:51:03
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    brett wrote:

    > A: " B przekazuje, a A przyjmuje tytułem darowziny kwotę 100 "
    > B: " B przekazuje, a A przyjmuje tytułem darowziny kwotę 100 "
    >

    > to jest własnie zgodne oświadczenie woli

    ale nie tylko to

    KG

  • 4. Data: 2004-08-08 16:58:21
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    > ale nie tylko to

    a pytanie brzmialo, jak zdefiniowac zgodnosc dla umow nie bedacych umowami
    wzajemnymi - np. umowa spolki.
    p.
    W,