  • 1. Data: 2004-08-03 14:13:58
    Temat: Sytuacja patowa - Urzędy Skarbowe
    Od: "Gall," <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jestem w tej chwili w patowej sytuacji.

    Kupiłem autko w niemczech - ja jestem głównym właścicielem
    mam 80% auta - drugim właścicielem jest matka - ma 20% auta.

    Zapłaciłem akcyze. Czekałem tydzień na zaświadczenie ze skarbówki,
    że nie podlega to autko pod VAT.

    I teraz zaczął się cyrk.

    Wszystko rozbiło się o Wydział Komunikacji w Oświęcimiu.

    Okazało się, że nie mogę zarejestrować samochodu ponieważ nie mam
    drugiego zaświadczenia ze skarbówki na drugiego współwłaściciela.

    Sprawa niby prosta - ale nie w tym wypadku.

    Mama mieszka w Pszczynie więc to zaświadczenie powinien jej wystawić
    Urząd Skarbowy w Pszczynie.
    Ale Urząd Skarbowy w Pszczynie nie wystawi mamie zaświadczenia ponieważ
    jedno zaświadczenie zostało już wystawione (na mnie w Oświęcimiu)
    ponieważ zaświadczenie wydaje się na samochód a nie na współwłaścicieli.

    Uważam, że prawda leży po stronie US w Pszczynie tyle, że nie mam jak
    zarejestrować samochodu :(

    Dla uściślenia dodam, że kobieta w Wydziale Komunikacji w Oświęcimu
    stwierdziła z rozbrajającą szczerością, że oni co prawda nie dowiadywali
    się jak takie sprawy powinny być załatwiane - tylko ich US w Oświęcimiu
    powiedział, że mają nie rejestrować aut w przypadku gdy jest wystawione
    tylko jedno zaświadczenie a właścicieli jest dwóch.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł?
    Bo mi już ręce opadają.

    Może jakaś podstawa prawna? Coś czym mógłbym z nimi walczyć?

    Dzięki,
    Gall

  • 2. Data: 2004-08-03 14:50:16
    Temat: Re: Sytuacja patowa - Urzędy Skarbowe
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 3 Aug 2004 16:13:58 +0200, Gall, naskrobał(a):

    > Może jakaś podstawa prawna? Coś czym mógłbym z nimi walczyć?

    żądać na piśmie odmowy z podaniem postawy prawnej.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-03 16:03:33
    Od: "tomekn" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 3 Aug 2004 16:13:58 +0200, Gall, naskrobał(a):

    > żądać na piśmie odmowy z podaniem postawy prawnej.

    zapytać kto jest jego przełożonym często pomaga. Gdyby nie chciał/a złożyć
    takiego oświadczenia to przygotować swoje z pytaniem do urzędu i kopią
    podbić w sekretariacie , maja wtedy 2 tygodnie na odpowiedź.
    pozdr
    tomekn

  • 4. Data: 2004-08-03 16:17:39
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > jedno zaświadczenie zostało już wystawione (na mnie w Oświęcimiu)
    > ponieważ zaświadczenie wydaje się na samochód a nie na

    Dla mnie bzdura.
    Podmiotami spraw administracyjnych są ludzi a nie samochody
    Może zaświadczenie z Pszczyny powinno brzmieć: "nie pobierano
    podatku bo w całości został zapłacony w Oświęcimiu przez drugiego
    współwłaściciela?"

    Sądzę też że przy rejestracji istotne jest to że zapłacono cały należny
    podatek a nie to ile osób go wpłacało (podejrzewam że zobowiązanie
    podatkowe ciążyło na współwłaścicielach solidarnie i zapłata całości ze
    strony jednego, zwalnia z tego obowiązku drugiego. Padłeś ofiara
    jakiejś bezmyślności biurokratycznej. Poprosiłbym Wydział Komunikacji
    o podstawę prawną ich stanowiska, że muszą być zaświadczenia od
    dwóch US a nie jedno z zaznaczeniem, że jest opłacona pełna
    należność podatkowa za samochód

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-03 16:18:41
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > takiego oświadczenia to przygotować swoje z pytaniem do urzędu i kopią
    > podbić w sekretariacie , maja wtedy 2 tygodnie na odpowiedź.

    Mają dwa tygodnie :( a mi już od miesiąca autko stoi na placu
    nie ruszane i tylko się kurzy.

  • 6. Data: 2004-08-03 16:21:25
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > o podstawę prawną ich stanowiska, że muszą być zaświadczenia od
    > dwóch US a nie jedno z zaznaczeniem, że jest opłacona pełna

    Tyle, że wszystko rozbija się o zaświadczenie, że moje autko nie podlega
    pod VAT (nabycie wewnątrzwspólnotowe)

    Gdyby trzeba był zapłacić VAT to pewnie byłoby bez problemu :)