  • 1. Data: 2003-08-31 16:40:08
    Temat: rozliczanie spoldzielni
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    Witam,

    dostałem pismo, w którym spółdzielnia informuje mnie o opłatach, w
    miesiącach jesienno-zimowych. Wiadomo drożej, bo ogrzewanie.

    Ale spółdzielnia wprowadziła dodatkową opłatę:

    "wprowadza się na okres od 01.09.2003 r. do 31.07.2004 r. składnik na
    pokrycie kosztów dodatkowych w tym - kosztów lustracji, ekspertyz,
    opłat sądowych, zastępstwa procesowego i kwot wynikających z nakazu
    zapłaty"

    Czyli przez 10 miesięcy mam płacić po 35 zł haraczu.

    Co to ma być do cholery? Mieszkanie jest moją, a nie spółdzielni,
    własnością.

    Oczywiście zadzwonię do nich i się dowiem o co chodzi, ale Was proszę
    o ewentualne rady, jak sobie z takimi sytuacjami radzić.

    PS Cross na pl.soc.prawo

    --
    ___//] ____ wozik[at]stone kropka pl
    `(_)-------(_)'' ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

  • 2. Data: 2003-08-31 19:42:51
    Temat: Re: rozliczanie spoldzielni
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "Wozik" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Co to ma być do cholery? Mieszkanie jest moją, a nie spółdzielni,
    > własnością.

    I tu sie mylisz. Wlasnie dlatego nalezy od spóldzielni trzymac jak od
    zarazy.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    http://fun.from.hell.pl/2003-01-03/prezent-Kr-dla-Wy

  • 3. Data: 2003-09-01 07:44:37
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Hymmm dziwna wyliczanka. To wszystko powinno się znaleźć w kosztach eksploatacji
    bieżącej.

    --
    Stan_Z
    Technika to nie magia,

  • 4. Data: 2003-09-01 07:49:06
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał(a):

    > Hymmm dziwna wyliczanka. To wszystko powinno się znaleźć w
    > kosztach eksploatacji bieżącej.

    Abstrahując od tego, gdzie powinno się to znaleźć, to czy
    spółdzielnia ma prawo obciążać mnie kosztami prowadzonych przez
    siebie spraw sądowych?

    --
    ___//] ____ wozik[at]stone kropka pl
    `(_)-------(_)'' ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

  • 5. Data: 2003-09-01 15:18:13
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    "Lesio5" <I...@w...peel> napisał(a):

    > I tu sie mylisz. Wlasnie dlatego nalezy od spóldzielni trzymac
    > jak od zarazy.

    A czy mogę z niej wystąpić skoro chałupę mam na kredyt? Zacząłbym
    agitować sąsiadów za założeniem Wspólnoty.

    --
    ___//] ____ wozik[at]stone kropka pl
    `(_)-------(_)'' ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

  • 6. Data: 2003-09-02 05:09:54
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Jak by tu powiedzieć??
    Spółdzielnia powinna prowadzić taką gospodarkę finansową by równoważyła ona
    koszty. Wyjątek stanowi tu fundusz remontowy. Jeśli jednak przy obecnej sytuacji
    wpływy z opłat eksploatacyjnych( substytut czynszu) nie pokrywają wydatków to
    Zarządzający powinni zwiększyć wpływy np. podnosząc opłaty. Jednak każdemu
    spółdzielcy przysługuje prawo do kontroli działania SM i może żądać
    przedstawienia szczegółowego rozliczenia i umotywowania zasadności takich
    podwyżek. Jak się nie będziesz zgadzał to możesz wystąpić przeciw takiej
    polityce nawet do sądu.

    --
    Stan_Z

    Spółdzielczość nie jest zła. Jedynie ludzie nie dorośli jeszcze do jej idei lub
    nie znają ram prawnych jej działania.

  • 7. Data: 2003-09-07 15:07:53
    Od: "tom" <b...@g...pl>

    On Mon, 01 Sep 2003 15:18:13 +0000, Wozik wrote:

    > A czy mogę z niej wystąpić skoro chałupę mam na kredyt? Zacząłbym
    > agitować sąsiadów za założeniem Wspólnoty.
    oj spóźniłeś się , dzęki lobby prezesów spółdzielni od początku tego roku
    założenie wspólnoty w budynku spółdzielczym jest w zasadzie niemożliwe.
    Jak powyższa ustawa weszła znienacka w życie mało mnie krew nie zalała.
    Ciekawe ilu posłów z SLD dostało w łapę za tę reformę?

    burenezo

  • 8. Data: 2003-11-09 07:41:21
    Od: "pestifer" <p...@U...fm>

    test

  • 9. Data: 2003-11-09 08:50:25
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@U...fm> napisał
    w wiadomości news:bokr21$ii$1@atlantis.news.tpi.pl

    > test

    Nie musisz tu testować_śmiecić. Do testów
    są odpowiednie grupy, np.:

    alt.pl.test
    lub
    alt.pl.test.owa

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zamach na dyktatora mody potępią wszystkie żurnale.