  • 11. Data: 2008-10-06 18:33:41
    Temat: Re: rowery na chodniku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gcc8sm$dtg$1@news.task.gda.pl...

    Po godzinie 23, o ile faktycznie w danym miejscu chodnik ma szerokość 2
    metrów, a prędkości pojazdów nie jest ograniczona rowerzyści mają prawo
    jeździć chodnikiem. Z tym, ze większość rowerzystów korzystających z
    chodników zapomina o obowiązującym ich w takim wypadku art. 33. 6 PoRD,
    który nakazuje jechać powoli i ustępować miejsca pieszym.

  • 12. Data: 2008-10-06 23:32:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Oct 2008, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail g...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dokładnie tak jest - miedzy 23 a 5 rano,

    No to piszesz, że dokładnie tak NIE JEST!
    Pytanie było przeciwne - czy sam fakt okresowego podwyższenia prędkości
    wystarcza.
    Swoją drogą, w przepisie powinno być "w tym czasie" i byłaby jasność,
    bo tak wersja Gacka jest co najwyżej naciągana, ale nie sprzeczna
    z literą przepisu.
    Na drodze JEST dozwolona jazda >50kmph, a że nie w tym czasie tego
    przepis NIE wymaga...

    > Zadne naciaganie - przepis jest jasny i klarowny.

    Hm... jesteś pewien, że przeczytałeś tezę z postu? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-10-07 05:50:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
> [...]

    > z literą przepisu.
    > Na drodze JEST dozwolona jazda >50kmph, a że nie w tym czasie tego

    ups, ale klops...

    > Hm... jesteś pewien, że przeczytałeś tezę z postu? :O

    chyba rzeczywiscie nie do konca... Wtórny analfabetyzm??? :)
    W takim układzie wydaje mi sie, ze podchodzac do sprawy zdrowo rozsadkowo
    teza jest naciagana.

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal

  • 14. Data: 2008-10-07 07:18:51
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > z literą przepisu.
    > Na drodze JEST dozwolona jazda >50kmph, a że nie w tym czasie tego

    Dokladnie,

    Tez mi sie wydawalo, ze to naciagane. I ze znaczenie 'w tym czasie' jest
    w jakis sposob wpisane w zasady interpretacji przepisow. Bo jesli
    znaczenie mialoby co bylo/bedzie za 12h, to czemu nie 12 lat...

    gacek

  • 15. Data: 2008-10-07 08:45:02
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

> [...]
    > chodników zapomina o obowiązującym ich w takim wypadku art. 33. 6 PoRD,
    > który nakazuje jechać powoli i ustępować miejsca pieszym.

    A mozesz podać jaka większość ? i Czy robiłeś/czytałeś jakies badania na ten
    temat?.

    A.

  • 16. Data: 2008-10-07 09:55:02
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > chodników zapomina o obowiązującym ich w takim wypadku art. 33. 6 PoRD,
    > który nakazuje jechać powoli i ustępować miejsca pieszym.

    Tiaa, a teraz pytanie - jak szybko to jest powoli...

    pozdrowienia dla stanowiacych prawo...

    gacek

  • 17. Data: 2008-10-07 10:46:43
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl> wrote in

    > Jednak jeszcze bardziej mnie wqwia jak jedzie sobie rowerek
    > chodnikiem i nagle myk przez pasy pod kola wjezdza. Sa sytuacje, ze nie
    > jestes w stanie zauwazyc takiego delikwenta lawirujacego miedzy pieszymi
    > przy znacznej predkosci.

    no jak na drodze z predkoscia dozwolona 50km/h jedziesz >80km/h to ty lamiesz
    prawo!
    i wtedy nie bedziesz w stanie sie zatrzymac jak pieszy wejdzie ci na pasy
    gdzie ma swiete pierwszentwo

    widze, ze sarmackie pieniactwo wciaz zywe

    --
    Y?

  • 18. Data: 2008-10-07 10:57:01
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    > no jak na drodze z predkoscia dozwolona 50km/h jedziesz >80km/h to ty lamiesz
    > prawo!
    Gdzie to napisalem?
    > i wtedy nie bedziesz w stanie sie zatrzymac jak pieszy wejdzie ci na pasy
    > gdzie ma swiete pierwszentwo
    j.w?
    A ja widze, ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem tylko zmyslasz i
    piszesz to co ci wygodnie napisac - wroc do 1szej klasy podstawowki
    (nauka czytania ze zrozumieniem)
    pozdrawiam

    --
    ----------> www.varius.jawnet.pl/fotki <----------
    Oskar Wilde

  • 19. Data: 2008-10-07 12:01:11
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    > Gdzie to napisalem?

    napisales: "nie jestes w stanie zauwazyc takiego delikwenta (...) przy
    znacznej predkosci."

    nie mowie, ze koniecznie ty
    niemniej takie obrazki bardzo czesto sie widuje - "tylko idioci" jezdza
    <80km/h na uliczkach co chwila poprzedzielanych pasami na terenie zwarto-
    gestozabudowanym

    --
    Y?

  • 20. Data: 2008-10-07 17:56:26
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    Yyy pisze:
    > Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl> wrote in

    > napisales: "nie jestes w stanie zauwazyc takiego delikwenta (...) przy
    > znacznej predkosci."
    Nie, nie - zle cytujesz i wyrywasz slowa z kontekstu zdania tak jak Ci
    pasuje a to tworzy zaklamanie.
    Napisalem "Sa sytuacje, ze nie jestes w stanie zauwazyc takiego
    delikwenta lawirujacego miedzy pieszymi przy znacznej predkosci."
    A to tyczy sie nie mojej(kierowcy) predkosci tylko predkosci rowerzysty
    zapierniczajacego miedzy pieszymi po chodniku. Capito :-)

    Z tym sie zgadzam

    pozdrawiam

    --
    ----------> www.varius.jawnet.pl/fotki <----------