  • 11. Data: 2008-11-15 12:34:55
    Temat: Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, przesyłka)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2008, yapann wrote:

    > hm a tak dywagacyjnie i rozpaczliwie:
    > - czy ja mogę oddać (zwrócić - rejkojmia(?)) przedmiot, który jest
    > przedmiotem reklamacji?

    Trudne pytanie, ze względu na trudny "hak" w przepisach dotyczących
    przesyłki.
    Jest w KC przepis art. 548 *oraz* art. 544.
    Po prawdzie "w razie wątpliwości", ale to by oznaczało że "jeśli
    umowa nie stanowi inaczej".
    Było wiele razy w archiwum, bo dochodzi do pata: odpowiedzialność
    za przesyłkę już "przeszła na kupującego", zaś reklamować może
    jedynie sprzedawca (bo to on ma kwit nadania).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-11-15 20:55:59
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    wiadomości

    > dochodzi do pata: odpowiedzialność
    > za przesyłkę już "przeszła na kupującego",

    nawet jesli przesyłka została odesłana (załóżmy dla uproszczenia, że nie
    została wcale przyjęta)?

    > zaś reklamować może
    > jedynie sprzedawca (bo to on ma kwit nadania).

    otóż 'normalnie' tak - jako nadawca (w ramach bycia nadawcą) - jednak firma
    kurierska powiedziała, że i ja też moge reklamować (tylko i wyłącznie o ile
    nie uczynił tego nadawca) - oczywiście o ile rozumiem dobrze reklamacja o
    tyle innego charakteru, że reklamuje jako odbiorca - ale próbować dochodzić
    można tego czy owego - jeszcze nie wiem, może się dowiem jak bedzie trzeba)

  • 13. Data: 2008-11-15 22:16:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Nov 2008, yapann wrote:

    > nawet jesli przesyłka została odesłana (załóżmy dla uproszczenia, że nie
    > została wcale przyjęta)?

    Ano o to zazwyczaj toczy się spór, ale z *tej* litery przepisu wychodzi
    że tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-11-16 23:22:47
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    wiadomości
    > że tak.

    czyli mogę powiedzieć: 'zwracam towar'? - czy nie mogę
    po jakim czasie jest za późno?
    i czy można powiedzie, że towar (uszkodzony (odebrany jako uszkodzony)) nie
    spełnia kryteriów umowy

    I co zrobić, jeśli firma sprzedająca .. 'się do mnie nie odzywa' (na maile
    nie odpowiada, a telefonicznie się miga i kołuje)?
    :(

    nie miała baba kłopotu kupiła sobie tanio CB radio.