    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, przesyłka)
    Date: Sat, 15 Nov 2008 13:34:55 +0100

    On Fri, 14 Nov 2008, yapann wrote:

    > hm a tak dywagacyjnie i rozpaczliwie:
    > - czy ja mogę oddać (zwrócić - rejkojmia(?)) przedmiot, który jest
    > przedmiotem reklamacji?

    Trudne pytanie, ze względu na trudny "hak" w przepisach dotyczących
    przesyłki.
    Jest w KC przepis art. 548 *oraz* art. 544.
    Po prawdzie "w razie wątpliwości", ale to by oznaczało że "jeśli
    umowa nie stanowi inaczej".
    Było wiele razy w archiwum, bo dochodzi do pata: odpowiedzialność
    za przesyłkę już "przeszła na kupującego", zaś reklamować może
    jedynie sprzedawca (bo to on ma kwit nadania).

    pzdr, Gotfryd