  • 51. Data: 2009-08-17 20:02:59
    Temat: Re: roboty przymusowe w szkole podstawowej
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Atlantis" napisał:

    > Praca bezinteresowna to nie praca pod przymusem!

    dokładnie!!!:O)

    jest jeszcze jeden aspekt takiej przymusowej pracy poza brakiem płacy (czyli
    niewolnictwem),
    czy szkoła opłaca składki emerytaslno-rętowe i chorobowe takich zmuszanych
    do pracy uczniom?:O)

  • 52. Data: 2009-08-18 08:59:30
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    Harun al Rashid <a...@o...pl> napisał(a):

    > Czyli szkołę. :)
    > § 18. Statut szkoły określa szczegółowe zasady przyjmowania uczniów do
    > szkoły oraz ich prawa i obowiązki, w tym:
    > 1) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania
    > się od kary; nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność
    > osobistą ucznia,
    > To z ramowego statutu szkół by rozporządzenie MEN.
    > Któryż to statut właściwy minister ma obowiązek stworzyć, nie dlatego że
    > lubi, ale z powodu zapisów w UoSO.

    W konstytucji jest zapis, że obowiązek pracy może być nałożony wyłącznie przez
    ustawę. W tej ustawie nie widzę nigdzie nic o obowiązkowej pracy. Jeśli
    zostanie on wprowadzony przez jakiś statut, to nie będzie to czasem nielegalne?

  • 53. Data: 2009-08-18 09:22:01
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 08:59:30 +0000 (UTC), ML napisał(a) w

    > W konstytucji jest zapis, że obowiązek pracy może być nałożony wyłącznie przez
    > ustawę.

    Dokładnie jest napisane tak:

    Art. 65.
    1. Każdemu zapewnia się wolność wyboru i wykonywania zawodu oraz wyboru
    miejsca pracy. Wyjątki określa ustawa.
    2. Obowiązek pracy może być nałożony tylko przez ustawę.
    3. Stałe zatrudnianie dzieci do lat 16 jest zakazane. Formy i charakter
    dopuszczalnego zatrudniania określa ustawa.
    4. Minimalną wysokość wynagrodzenia za pracę lub sposób ustalania tej
    wysokości określa ustawa.
    5. Władze publiczne prowadzą politykę zmierzającą do pełnego, produktywnego
    zatrudnienia poprzez realizowanie programów zwalczania bezrobocia, w tym
    organizowanie i wspieranie poradnictwa i szkolenia zawodowego oraz robót
    publicznych i prac interwencyjnych.

    Polecam twojej uwadze słowa-klucze:
    "wykonywanie zawodu"
    "miejsce pracy"
    "zatrudnianie"
    "wynagrodzenie za pracę"
    "zwalczanie bezrobocia"
    "szkolenie zawodowe"
    "roboty publiczne"
    "prace interwencyjne"
    Zastanów się jeszcze raz, o jaką pracę, w jakim sensie tu chodzi - i nie
    manipuluj Konstytucją, bo nie wystarczy jej przeczytać.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 54. Data: 2009-08-18 10:48:46
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    Szerr <n...@p...pl> napisał(a):

    > Zastanów się jeszcze raz, o jaką pracę, w jakim sensie tu chodzi - i nie
    > manipuluj Konstytucją, bo nie wystarczy jej przeczytać.

    Nie ma tu napisane o jaki rodzaj pracy chodzi, więc rozumiem, że chodzi o
    każdy rodzaj (umowę o pracę, zlecenie, dzieło, pracę wykonywaną karnie przez
    skazanych i każdy inny rodzaj pracy).
    W każdym punkcie 1-4 jest opisane, jakie warunki ma spełniać praca i w każdym
    jest napisane, że wyjątki mogą być określane w ustawie. Wymienione przeze mnie
    rodzaje pracy są opisane w odpowiednich ustawach. Np. praca na umowę zlecenia
    jest regulowana w kodeksie cywilnym, a nie w jakimś statucie.

  • 55. Data: 2009-08-18 11:50:07
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 10:48:46 +0000 (UTC), ML napisał(a) w

    > Nie ma tu napisane o jaki rodzaj pracy chodzi, więc rozumiem, że chodzi o
    > każdy rodzaj (umowę o pracę, zlecenie, dzieło, pracę wykonywaną karnie przez
    > skazanych i każdy inny rodzaj pracy).

    Źle rozumiesz.

> [...]
    > rodzaje pracy są opisane w odpowiednich ustawach. Np. praca na umowę zlecenia
    > jest regulowana w kodeksie cywilnym, a nie w jakimś statucie.

    Prace społeczne w ramach zajęć szkolnych też mają uzasadnienie ustawowe.

    --
    Quid leges sine moribus?