  • 1. Data: 2002-01-21 19:04:21
    Temat: renta a O.F.E.
    Od: "Krawczyński" <k...@t...net.pl>

    Wtam. Mam pytanie do mądrzejszych od siebie.Przy reformie ubezpieczeń
    społecznych Ustawodawca bardzo namawiał do wstąpienia do Otwartych Funduszy
    Emerytalnych (kampania reklamowa itp.)Teraz dowiaduję się że z tego powodu
    (należę do OFE) nie mogę dostać wcześniejszej emerytury( z tytułu wypadku
    przy pracy)Czy takie postępowanie nie kwalifikuje się do Trybunału
    Konstytucyjnego? Pozdrawiam Krawczyński

    --
    http://krawbud.toya.net.pl

  • 2. Data: 2002-01-22 08:53:48
    Temat: Re: renta a O.F.E.
    Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl>

    W związku z wypadkiem przy pracy, można starać się o rentę, która nie ma nic
    wspólnego z emeryturą.
    Pozdrawiam
    J.K

  • 3. Data: 2002-01-22 09:22:46
    Temat: Odp: renta a O.F.E.
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>

    "Krawczyński" <k...@t...net.pl> oświadczył/a:...
> [...]
    > (należę do OFE) nie mogę dostać wcześniejszej emerytury( z tytułu wypadku
    > przy pracy)Czy takie postępowanie nie kwalifikuje się do Trybunału
    czegos nie rozumiem. renta to renta, wczesniejsza emerytura to wczesniejsza
    emerytura... dwie różne sprawy... a wcześniejsza emerytura z tytułu
    wypadku???

    AFAIR członkowstwo w OFE nie ma nic wspólnego z renta...
    natomiast przystąpienie do II filaru pozbawiało prawa do wczesniejszej
    emerytury (np. nauczycieli).
    Jednak fakt ten był mocno podkreślany zarówno w serwisach państwowych jak i
    prywatnych.

    ---------Wiesława Zaleska---------------------------------------
    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***
    ubezpieczenia, kredyty, doradztwo- fachowo, rzetelnie, konkretnie
    ------------

  • 4. Data: 2002-01-23 17:00:34
    Od: Jurek Kamoda <j...@d...if.uj.edu.pl>

    Do trybunalu konstytucyjnego nadaje sie cala reforma emerytalna :

    1. w krajach cywilizowanych zabrania sie przekraczania 5% glosow
    na 1 walorze spolki - ze wzgledu na to zeby nie budowac
    imperiow finansowych - w niektorych krajach wrecz nazywa sie to
    dzialaniami MAFIJNYMI !!! - analiza porownacza - poprawka Gibsona -
    rok 1933 .
    2. Ilosc ukrytych podatkow - ja sie doliczylem ok.10

    Dobra chyba starczy

    Pozdrawiam
    Jurek