    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rekojmia z wady :/
    Date: 13 Jul 2006 22:38:26 -0700

    Jestem studentem informatyki. Komputer to moje narzedzie pracy i nauki.
    Mialem juz dwa laptopy, ktore po dluzszym okresie uzytkowania popsuly
    sie. Tym razem postanowilem kupic sobie porzadny komputer, ktory bedzie
    sluzyl mi przez lata. Zamiast, tak jak do tej pory, wybrac najtanszy
    model oferujacy zadowalajaca wydajnosc, postanowilem kupic sobie
    maszyne, ktora w moim przekonaniu bedzie naprawde niezawodna. Wybor
    padl na ibma, ktory kosztowal prawie dwa razy wiecej niz konkurencyjne
    maszyny o podobnej wydajnosci.
    Popsul sie po trzech tygodniach uzytkowania (!!!). I to tak powaznie,
    na amen.
    Lekko poddenerwowany zaistniala sytuacja, jak i - delikatnie mowiac
    szorstkim - potraktowaniem mnie (przez telefon) zarowno przez
    autoryzowane serwisy jak i przez sama firme ibm, postanowilem wystapic
    o wymiane sprzetu na nowy lub zwrot gotowki z tytulu rekojmi z wady.
    Prowadze mala, jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza (jako osoba
    fizyczna) i cos podkusilo mnie, zeby wziac na komputer fakture. W
    zwiazku z tym nie moglem dobiegac sie o stwierdzenie niezgodnosci z
    umowa, poniewaz - z tego co sie dowiedzialem - ta droga zarezerwowana
    jest tylko dla konsumentow 'niekomercyjnych'. Nie musze mowic, ze
    bardzo zalezy mi na komputerze i - niestety - firma w ktorej go kupilem
    o tym dobrze wie. Napisali mi, ze nie zgadzaja sie na zwrot pieniedzy
    ani na wymiane na nowy, ale moga naprawic mi komputer w przeciagu
    trzech tygodni. 'A jak mi sie nie podoba to moge sie z nimi sadzic'.
    Odpowiedz przyszla w pietnascie dni po zlozeniu reklamacji, wiec po
    terminie. Co moge zrobic w takiej sytuacji? Wiem, ze jesli wybiore
    droge sadowa, tylko i wylacznie na tym strace - prawnik kosztuje, jest
    mozliwosc przegranej, no i przez dlugi czas nie bede mogl korzystac z
    komputera, za ktory zaplacilem grube pieniadze. Firmie tak naprawde
    wszystko jedno. Wiedza, ze jestem w 'podbramkowej' sytuacji i naprawde
    potrzebuje tego komputera. Czy nie mam zadnego narzedzia wplywu w tej
    sytuacji? W sumie czuje sie calkowicie bezradny.

    pozdrawiam
    Marcin