  • 1. Data: 2005-02-24 23:54:39
    Temat: rekojmia i buty
    Od: "eluh" <e...@w...pl>

    witam!
    Mam pytanie dotyczace rekojmi. Przedstawie po krotce sprawe:

    23.12.2004.\ zakupilem na aukcji internetowej (allegro) buty ADIDAS TUSCANY-
    nazwa sugeruje ich orginalnosc. Buty sprzedawane jako nowe i takie tez byly
    po dotarciu do mnie.
    Wystawilem pozytywny komentarz i bylo ok.
    Pare dni temu zorientowalem sie ze mi przeciekaja- mianowicie w podeszwie
    zaczely robic sie dziury- zaczela jakgdyby rozpadac sie- na jednej podeszwie
    powstala dziura szerokosci kilku cm- troche powyzej zginania sie buta, a na
    drugiej wszystko zaczyna wylazic spod podeszwy. Po 2 miesiacach uzytkowania-
    skandal!
    Dzis dzwonie do sprzedawcy mowiac o fakcie- ona niemilo odpowiada ze oni
    zadnej gwarancji nie daja- i ze to moja wina ze je zniszczylem.
    Jak orginalne buty moga po 2 miesiacach sie rozlatywac?

    Moje pytanie brzmi- czy przysluguje mi tu prawo wymiany butow z tytulu
    rekojmi?
    Prosze o szybka odpowiedz.
    Z gory dziekuje

    Lukasz

  • 2. Data: 2005-02-25 06:29:01
    Temat: Re: rekojmia i buty
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eluh"

    > Mam pytanie dotyczace rekojmi. Przedstawie po krotce sprawe:

    > Moje pytanie brzmi- czy przysluguje mi tu prawo wymiany butow z tytulu
> [...]

    od 1.01.2003 nie ma czegoś takiego jak rękojmia przy sprzedaży
    konsumenckiej.
    to się teraz nazywa niezgodnosć towaru z umową
    http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/5110

    macso

  • 3. Data: 2005-02-25 06:40:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    macso wrote:

> [...]
    >

    > od 1.01.2003 nie ma czegoś takiego jak rękojmia przy sprzedaży
    > konsumenckiej.
    > to się teraz nazywa niezgodnosć towaru z umową

    i chyba nie za bardzo dotyczy towaru kupowanego na aukcji zamiast w sklepie.

  • 4. Data: 2005-02-25 06:50:22
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek"

    > i chyba nie za bardzo dotyczy towaru kupowanego na aukcji zamiast w
    > sklepie.

    dotyczy wszystkich rodzajów sprzedaży
    a to że szanse na dochodzenie roszczeń w przypadku sprzedaży aukcyjnej =0
    to już inna para kaloszy

    macso

  • 5. Data: 2005-02-25 06:59:22
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    macso napisał(a):
    > od 1.01.2003 nie ma czegoś takiego jak rękojmia przy sprzedaży
    > konsumenckiej.

    o ile to była sprzedaż konsumencka...

    > to się teraz nazywa niezgodnosć towaru z umową
    > http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/5110

    KG

  • 6. Data: 2005-02-25 07:41:30
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    > o ile to była sprzedaż konsumencka...

    pewnie nie była
    ale pojęcie ekojmii z kodeksu cywilnego dotyczy już tylko
    sprzedaży B2B, a taką sprzedaź prywatnej osobie na aukcji internetowej nie
    jest

    macso

  • 7. Data: 2005-02-25 13:03:40
    Od: "eluh" <e...@w...pl>

    > dotyczy wszystkich rodzajów sprzedaży
    > a to że szanse na dochodzenie roszczeń w przypadku sprzedaży aukcyjnej =0
    > to już inna para kaloszy

    a to dlaczego? Przeciez wygranie aukcji jest rownoznaczne z zawarcien umowy.
    To dlaczego szanse sa 0 ?

  • 8. Data: 2005-02-25 14:40:25
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eluh"

    > a to dlaczego? Przeciez wygranie aukcji jest rownoznaczne z zawarcien
    > umowy.
    > To dlaczego szanse sa 0 ?

    1. Stronami umowy sprzedaży konsumenckiej są; po stronie kupującego - osoba
    fizyczna (zgodnie z określeniem konsumenta zawartym w ustawie osoba, która
    nabywa rzecz ruchomą w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub
    gospodarczą), a po stronie sprzedawcy - osoba (fizyczna lub prawna)
    dokonująca sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa (sprzedawca).

    2. Mam wrażenie że cały ten cyrk nie dotyczy rzeczy używanych

    macso

  • 9. Data: 2005-02-25 14:59:29
    Od: "eluh" <e...@w...pl>

> [...]
    > gospodarczą), a po stronie sprzedawcy - osoba (fizyczna lub prawna)
    > dokonująca sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa

    sprzedawca ma prawie 500 komentarzy, a konto od marca 2004- a wiec przychod
    znaczny- wiec dzialalnosc powinien miec- tym bardziej ze wiem ze w lomzy ma
    sklep (tyle ze nie wiem czy na siebie).

    > 2. Mam wrażenie że cały ten cyrk nie dotyczy rzeczy używanych

    buty byly nowe i tak tez bylo opisane na aukcji (mam ja na dysku).

  • 10. Data: 2005-02-25 15:22:08
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eluh"

> [...]
    > przychod
    > znaczny- wiec dzialalnosc powinien miec- tym bardziej ze wiem ze w lomzy

    jak się ktoś urodzi w stajni nie znaczy że jest koniem

    > buty byly nowe i tak tez bylo opisane na aukcji (mam ja na dysku).

    status używany nie oznacza że ktoś w nich chodził

    ja rozumiem że się wkurzyłeś na gostka
    ale to nie powód zakładania dwóch wątków w tej samej sprawie
    i nie przyjmowania do wiadomości rzeczy oczywistych

    macso