  • 1. Data: 2005-02-24 22:02:50
    Temat: Umowa slowna.
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Zastanawia mnie ostatnio uslyszana sprawa, mianowicie:
    Dowiedzialem sie, ze zgadzajac sie na wykonanie jakies pracy, przy kwocie
    zaplaty nie wyzszej niz 2000 zl nie jest wymagana forma pisemna, a umowa
    zawarta w formie ustnej jest wiazaca. Generalnie chodzilo tu o
    bezpieczenstwo pracy (BHP), ale interusuje mnie podstawa prawna zawarcia
    takiej umowy. Niestety nic nie udalo mi sie wiecej znalesc na ten temat. Czy
    slyszeliscie moze o takich przypadkach, a jezeli tak to prosilbym o podanie
    odpowiednich przepisow to regulujacych.

    Pozdrawiam.
    Ajron.

  • 2. Data: 2005-02-24 22:41:17
    Temat: Re: Umowa slowna.
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Kazda umowa jest wazna chyba ze przepisy szczegolne ( ustawy) wymagaja aby
    dany rodzaj czynnosci prawnej ( np: umowa) zostal dokonany w formie
    szczegolnej ( pisemniej, notarialnej, poswiadczonej notarialnie,
    odrecznie...).

    Nie ma znaczenia kwota do jakiej swiadczenia zobowiazuje sie strona umowy.
    Umowa pisemna moze byc zawarta w kazdych okolicznosciach ale jezeli nie jest
    wymagana przez przepisy prawa, to pisemny zapisa jej tresci jest dokonywany
    tylko i wylacznie w celach dowodowych ( ad probationem).

    pzdr
    Pawel Galinski

  • 3. Data: 2005-02-24 23:12:38
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel Galinski" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest wymagana przez przepisy prawa, to pisemny zapisa jej tresci jest
    > dokonywany tylko i wylacznie w celach dowodowych ( ad probationem).

    Lepiej spisać bo przy stanie uczciwości ludzkiej ( nie tylko pracodawców
    pracowników również) to dobrze miec co nieco na papierze. I polecam
    dokładnie przeczytać, nie raz mi to życie uwolniło od niepotrzebnego stresu.

    pozdrawiam

    Ania

  • 4. Data: 2005-02-25 17:59:10
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Ania" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracowników również) to dobrze miec co nieco na papierze. I polecam
    > dokładnie przeczytać, nie raz mi to życie uwolniło od niepotrzebnego

    Oczywiscie wiadomo, ze lepiej zawierac umowy w formie pisemnej.
    Moje pytanie dotyczylo przepisow regulujacych zawarcie "umowy ustnej".

    Ajron.