  • 1. Data: 2004-09-22 11:30:52
    Temat: rekojmia a wady ukryte
    Od: "Kris" <kris_news@no_spam.poczta.onet.pl>

    Witam,
    cztery lata temu kupiłem u pewnego poznańskiego developera dom w zabudowie
    szeregowej. W moim szeregu jest 6 takich domów, w których przez ten okres
    kolejno zatykały się rury odprowadzające nieczystości do szamba - pierwszemu
    po ok. 6 miesiącach, ostatniemu jakieś pół roku temu, a mi 2 tygodnie temu.
    Po zgłoszeniu u developera zostałem poinformowany, że minął okres trzech lat
    rękojmi i żebym sam to sobie załatwiał z podwykonawcami. Pomimo tego
    podwykonawca zajmujący się rurami na drugi dzień rurę mi wymienił, ale
    pozostało mi naprawić rozebrany podczas wymiany rury pozbruk (obecnie mam
    rozebrane jakieś 5m2 pozbruku na podjeździe do garażu). Developer nadal
    pozostaje przy stanowisku, że on za to nie zapłaci i żebym się kontaktował z
    podwykonawcą.
    Jak to jest z tą rękojmią? Znalazłem, że istnieje art. 559, nt. wad które
    wynikły w trakcie eksploatacji z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej.
    Dodam, że przyczyną zatykania szamba było wgniecenie rur doprowadzających
    nieczystości do szamba przez samochód, który podczas budowy wjechał na
    zasypane ziemią rury celem rozładowania kostki pozbrukowej. Było to przed
    zakupem domu ale informację tą mam tylko od jednego z robotników i nie
    jestem chyba w stanie jej udowodnić. Jedynym moim dowodem są zdjęcia z
    wgniecioną rurą oraz to że jestem piątym z kolei w szeregu z identyczną
    usterką.
    Jakie są moje szanse na wygranie takiej sprawy? Jaką sprawę powinienem
    założyć i gdzie?

    Dzięki za rady!
    Pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2004-09-22 13:47:48
    Temat: Re: rekojmia a wady ukryte
    Od: Filip KK <k...@1...pl>

    Dnia 04-09-22 13:30, Użytkownik Kris napisał:

    > cztery lata temu kupiłem u pewnego poznańskiego developera dom w zabudowie
    ^^^^^^^^^^
    > szeregowej.

    Coz.. Kazdy Polak madry po szkodzie.

    --
    Pozdrawiam, Filip
    Przy odpowiadaniu na maila, usun "1937"

  • 3. Data: 2004-09-23 06:26:49
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    ach Ci poznanscy developerzy... Mnie Ataner okantowal rowno, masa wad,
    wykonczenie tragiczne, ociagaja sie ze wszystkim.. a co najgorsze
    zagospodarowanie terenu z projektem w umowie ma juz bardzo niewiele
    wspolnego ;)))))) (polowa mniej miejsc parkingowych). Oczywiscie jak mamy
    pretensje zapraszaja nas do sadu ... poki co nikt sie nie odwazyl ;)

  • 4. Data: 2004-09-23 08:34:26
    Od: "Kris" <kris_news@no_spam.poczta.onet.pl>

    Nikt!? No cóż to chociaż zrobię mu małą antyreklamę. Ten o którym pisałem to
    Libra.
    Może chociaż ktoś by napisał jakie są koszty wytoczenia takiego procesu?

    Pozdrawiam
    Kris

  • 5. Data: 2004-09-24 06:29:44
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    nie jestem zbytnio zorientowany.. ale mysle ze koszty sa rzedu 10%.. + caly
    czas ktory musisz na to poswiecic... ludzie wola miec spokoj .. a
    nieuczciwki developerzy sie ciesza. Niektorzy maja dosc specyficzne
    podejscie typu: .. uff.. dobrze ze tylko tylko nakantowali.. a mogli
    przeciez zgarnac kase i nic nie zrobic ;)