  • 1. Data: 2005-04-07 12:12:17
    Temat: rękojmia
    Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>

    Witam . Sytacja przedstawia sie nastepująco : klient zakupił u mnie monitor
    , po upływie 6 miesięcy zgłosił usterkę polegającą na rozmazaniu obrazu w
    pewnym fragmencie obrazu. Monitor odesłałem na własny koszt do producenta .
    producent okreslił że jest to wada mechaniczna powstała na wskutek używania
    jakiś środków chemicznych które uszkodziły powłokę kineskopu. Klient domaga
    się wymiany monitora na nowy z tytułu rękojmii , czy istotnie ma do tego
    prawo ? Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-07 13:34:08
    Temat: Re: rękojmia
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "gu1iwer" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Z tytulu rekojmi z kc nie, chyba ze jest to wada spowodowana przyczynami
    uprzednio tkwiacym w rzeczy sprzedanej.

  • 3. Data: 2005-04-07 14:00:06
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > kineskopu. Klient domaga się wymiany monitora na nowy z tytułu rękojmii ,
    > czy istotnie ma do tego prawo ? Pozdrawiam

    producent zna sie najlepiej na swoim sprzecie, popros od niego na pismie
    ekspertyze, jesli jest tak jak mowi, to oddaj sprzet klientowi z kopia
    ekspertyzy i po sprawie. niech sie z producentem bawi dalej.

  • 4. Data: 2005-04-07 14:01:18
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    gu1iwer <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Monitor odesłałem na własny koszt do producenta .
    > producent okreslił że jest to wada mechaniczna powstała na wskutek
    > używania jakiś środków chemicznych które uszkodziły powłokę kineskopu.

    Typowe. Poparli to jakas ekspertyza czy tak sobie po postu napisali.

    > Klient domaga się wymiany monitora na nowy z tytułu rękojmii , czy
    > istotnie ma do tego prawo ? Pozdrawiam

    Zacznijmy od poczatku - obrot profesjonalny czy konsumencki?

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 5. Data: 2005-04-07 15:24:19
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    gardziej napisał(a):
    > producent zna sie najlepiej na swoim sprzecie, popros od niego na pismie
    > ekspertyze, jesli jest tak jak mowi, to oddaj sprzet klientowi z kopia
    > ekspertyzy i po sprawie. niech sie z producentem bawi dalej.

    Nawet jeśli będzie się bawił dalej, to ze sprzedawcą, a nie z producentem.

    KG

  • 6. Data: 2005-04-08 07:27:09
    Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>

    > Zacznijmy od poczatku - obrot profesjonalny czy konsumencki?

    Niebardzo rozumiem pojęcie profesjonalny czy kosumencki . Klient jest osobą
    fizyczną , która kupiła sobie monitor do domu.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-04-08 07:31:48
    Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>

    > Nawet jeśli będzie się bawił dalej, to ze sprzedawcą, a nie z producentem.

    No właśnie bawi się dalej , federacja konsumentów itp. W karcie gwarancyjnej
    producent wpisał że usterka jest z przyczyn mechanicznych

  • 8. Data: 2005-04-08 10:48:37
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Niebardzo rozumiem pojęcie profesjonalny czy kosumencki . Klient jest
    osobą
    > fizyczną , która kupiła sobie monitor do domu.

    Konsument - osoba fizyczna, ktora zakupila rzecz ruchoma w celach
    niezwiazanych ze swoja dzialalnoscia zawodowa lub gospodarcza.

  • 9. Data: 2005-04-08 16:47:04
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    gu1iwer napisał(a):
    > No właśnie bawi się dalej , federacja konsumentów itp. W karcie gwarancyjnej
    > producent wpisał że usterka jest z przyczyn mechanicznych

    Cóż, odpowiadasz wobec konsumenta za niezgodność towaru z umową, a nie z
    tytułu rękojmi (tak w ogóle, to warto by się zapoznać z ustawą o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Jeśli jesteś pewien
    opinii producenta, to możesz ją podtrzymać i odrzucić reklamację - masz
    na to 14 dni od chwili jej zgłoszenia, przekroczenie terminu oznacza
    uznanie reklamacji. Wówczas to kupujący, jeśli będzie chciał coś
    uzyskać, będzie musiał udowodnić, że nie jest to usterka spowodowana
    przez niego i że istniała w chwili wydania rzeczy (a więc ponad 6
    miesięcy temu)... Jeśli mu się uda - przegrasz w ewentualnym sporze
    przed sądem.

    KG

  • 10. Data: 2005-04-11 21:09:35
    Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi , pomogliście mi bardzo . Pozdrawiam Piotr