  • 1. Data: 2005-04-07 09:57:25
    Temat: Zapytanie o zabezpieczenie wlasnosci mieszkania
    Od: "Tymko" <i...@i...lodz.pl>

    Witam,
    moze nie bede sie wyrazal fachowo, ale mam pytanie odnosnie pewnej sytuacji.
    Troche musze naswietlic problem:
    Sytuacja jest nastepujaca: Matka i corka - ojciec umarl. Corka ma przyznana
    rente i narzeczonego, ktory pracuje.
    Od 2 lat ciulali kase, zeby miec na wklad poczatkowy kredytu mieszkaniowego.
    uzbierali 1/4 kwoty mieszkania i chcieli zakupic mieszkanie ale na takiej
    zasadzie: w tej chwili nie moga wziasc kredytu (rozne przyczyny) ale cicia z
    mama (mama bedzie wlascicielem mieszkania) moga wziasc - a w rzeczywistosci
    raty beda splacane przez corke z narzeczonym (ktorzy w ciagu 2 lat - po
    wzieciu slubu (po studiach) - chca przepisac na siebie kredyt).

    Pytanie jest takie: Jakie kroki poczynic w takim ukladzie, zeby mlodzi
    zabezpieczyli swoje "interesy" tzn. zeby nie bylo watpliwosci ze np. corka
    stanie sie wlascicelem mieszkania np. po szybszej smierci matki (przed
    przepisaniem kredytu).
    Dodam, ze istnieje jeszcze syn, z ktorym matka z corka nie utrzymuja
    kontaktow i nie chca utrzymywac.
    Czy mozna np. podpisac umowe u notariusza, ze wlascicelem mieszkania staje
    sie matka z corka (czy moze od razu corka) - nie wiem jakie sa mozliwosci i
    jakie krokie bedzie najkorzystniej w takim ukladzie podjac.

    Bardzo prosze o jakies rady.
    Planuje udac sie do jakiego prawnika po porade - ale chce zebyscie mi
    najpierw powiedzieli o roznych mozliwosciach - prosze o pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-07 20:01:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tylko napisał(a):

> [...]
    > zabezpieczyli swoje "interesy" tzn. zeby nie bylo watpliwosci ze np. corka
    > stanie sie wlascicelem mieszkania np. po szybszej smierci matki (przed

    1 . Zawrzeć w formie aktu notarialnego umowę zobowiązującą matke do
    przensienia własności mieszkania na "młodych" - w umowie wskazać termin
    lub warunki przeniesienia własności.
    2. Dla pewności zabezpieczyć wpłaconą kwotę hipoteką na nieruchomości.

    W grę może róniez wchodzic współwłasnośc matki i córki, z tym, że nie
    waidomo jak spojrzy na to bank udzilający matce kredytu.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam