  • 1. Data: 2011-07-20 22:02:17
    Temat: reklamacja gwarancyjna
    Od: tko <_@_.pl>

    Witam,
    Sytuacja jest następująca: posiadam rower z dożywotnią gwarancją na
    ramę. Dzisiaj rama pękła i oddałem do punktu w którym kupiłem rower. Tam
    dowiedziałem się, że:
    - na pewno producent nie produkuje już takich ram (rower ma 9 lat)
    - na pewno część elementów z obecnego roweru nie będzie pasowała do
    nowej ramy
    - za nowe elementy (aby przystosować nową ramę) muszę zapłacić sam
    - za montaż nowych elementów (skomplikowanych, typu przeplatanie koła),
    muszę zapłacić sam
    (i teraz najlepsze)
    - nowa rama będzie prawdopodobnie importowana i ja mam zapłacić opłatę celną

    Moje pytania:
    1) Rozumiem, że nie ma obecnie takich ram jak 9 lat temu, ale kto ponosi
    koszty "dopasowania" do istniejących części?
    2) Z tym cłem chyba sobie jaja robią, czy to normalna praktyka?

    Obecnie oddałem rower i czekam na informację co zaproponuje sklep/producent.

    Na karcie gwarancyjnej nie ma żadnych zapisów odnośnie powyższych
    punktów (jedynie co obejmuje gwarancja, jej czas realizacji i że nie są
    objęte mechaniczne uszkodzenia, naturalne zużycie etc.).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-07-21 13:44:05
    Temat: Re: reklamacja gwarancyjna
    Od: "m4rkiz" <m...@g...com>

    "tko" <_@_.pl> wrote in message news:j07j99$a7i$1@inews.gazeta.pl...
    > Sytuacja jest następująca: posiadam rower z dożywotnią gwarancją na ramę.
    > Dzisiaj rama pękła i oddałem do punktu w którym kupiłem rower. Tam
    > dowiedziałem się, że:

    warunki gwarancji ustala ten kto gwarancji udziela
    moga byc dowolne (byle oczywiscie nie lamaly innych praw)

    tak ze nie masz szansy nic ugrac o ile to co proponuja nie stoi
    w sprzecznoscia z zapisami gwarancji

  • 3. Data: 2011-07-21 15:58:24
    Od: Mario <m...@g...pl>

    > - na pewno producent nie produkuje już takich ram (rower ma 9 lat)

    wiadomo....

    > - na pewno część elementów z obecnego roweru nie będzie pasowała do
    > nowej ramy

    co takiego? sztyca?

    > - za nowe elementy (aby przystosować nową ramę) muszę zapłacić sam

    ale nikt nie nakazuje Ci kupowac ich w tym sklepie...

    > - za montaż nowych elementów (skomplikowanych, typu przeplatanie koła),
    > muszę zapłacić sam

    jak wyzej... poza tym majac umiejetnosc trzymania w dloni klucza
    poradzisz sobie sam... i zamiast za przekladanie calej ramy (pewnie
    150-250zl) zaplacisz np. tylko za dociecie i montaz nowych pancerzy +
    montaz suportu...

    poza tym przeplatanie kola?! niech dadza Ci rame z piwotami tak jak masz
    obecnie..

    > (i teraz najlepsze)
    > - nowa rama będzie prawdopodobnie importowana i ja mam zapłacić opłatę
    > celną

    tu ja bym protestowal... to nie Ty importujesz rame tylko sklep...
    niech zwrotu kosztow domaga sie sam od producenta...

    pzdr

  • 4. Data: 2011-07-21 21:00:26
    Od: tko <_@_.pl>

    > warunki gwarancji ustala ten kto gwarancji udziela
    > moga byc dowolne (byle oczywiscie nie lamaly innych praw)
    >
    > tak ze nie masz szansy nic ugrac o ile to co proponuja nie stoi
    > w sprzecznoscia z zapisami gwarancji

    W zasadzie jest tylko taki punkt:

    W przypadku ujawnienia wad objetych gwarancja - rower zostanie naprawiony.

    Ale o kosztach nic nie ma...

  • 5. Data: 2011-07-21 21:04:47
    Od: <s...@a...pl>

    > Obecnie oddałem rower i czekam na informację co zaproponuje
    > sklep/producent.

    Mnie by bardziej interesowało, co zaproponuje gwarant (chyba że oba
    wymienione podmioty są gwarantami w Twojej gwarancji, ale nie sądzę).

  • 6. Data: 2011-07-21 21:10:11
    Od: tko <_@_.pl>

    > co takiego? sztyca?
    Sztyca, wkład suportu, stery?(tak powiedział serwisant), jak dadzą ramę
    bez piwotow, to kola, opony, hamulce.

    > ale nikt nie nakazuje Ci kupowac ich w tym sklepie...
    Jasne, moge kupić elementy gdzie indziej i im dostarczyc.

> [...]
    > poradzisz sobie sam... i zamiast za przekladanie calej ramy (pewnie
    > 150-250zl) zaplacisz np. tylko za dociecie i montaz nowych pancerzy +
    Wszytstko mogę zrobić sam, nie ma problemu. Nie chcę tylko dokładać
    drugie tyle do części i robocizny, bo może się okazać że taniej będzie
    kupić nowy rower.

    > poza tym przeplatanie kola?! niech dadza Ci rame z piwotami tak jak masz
    > obecnie..
    Tak też jest w opisie żądań klienta.

    > tu ja bym protestowal... to nie Ty importujesz rame tylko sklep... niech
    > zwrotu kosztow domaga sie sam od producenta...
    I też tego będę się trzymał.

  • 7. Data: 2011-07-21 21:13:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    tko wrote:
    > W zasadzie jest tylko taki punkt:
    >
    > W przypadku ujawnienia wad objetych gwarancja - rower zostanie naprawiony.
    >
    > Ale o kosztach nic nie ma...

    no to obawiam sie ze w praktyce niewiele da sie uzyskac
    co do cla zgodze sie z Mario ze to raczej nie twoja sprawa,
    ale wtedy moze sie okazac ze 'naprawiony' bedzie oznaczalo
    zespawanie...

  • 8. Data: 2011-07-22 05:55:11
    Od: Mario <m...@g...pl>

    swoja droga jaki to producent ?

    i czy zalatwiasz to bezposrednio z nim czy za posrednictwem sklepu?

    pzdr

  • 9. Data: 2011-07-22 09:47:47
    Od: tko <_@_.pl>

    > swoja droga jaki to producent ?
    Gary Fisher

    > i czy zalatwiasz to bezposrednio z nim czy za posrednictwem sklepu?

    Przez sklep.

    Pozdrawiam, TK