  • 1. Data: 2011-07-21 05:27:48
    Temat: Umowa internetowa
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Hej!

    Za mojej (skąpej) wiedzy prawnej, jawne zahaczenie "Tak" i klepnięcie
    "Dalej" w umowach / regulaminach wyświetlanych w programach i serwisach
    internetowych ma moc prawną i jest równoważne podpisaniu się pod nimi. Dwa
    dni temu musiałem dokonać takiego wyboru na następującej stronie (link do
    screena):

    http://www.spook.freshsite.pl/Temporary.HTCSense-min
    .png

    Jak widać, zgodzenie się na postanowienia takiej umowy raczej nie
    wchodziło w grę, aczkolwiek po wybraniu "Ignoruj" oczywiście aplikacja
    poszła dalej.

    Pytanie (czysto teoretyczne, oczywiście): czy obowiązują mnie
    postanowienia tej umowy?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 2. Data: 2011-07-21 05:51:45
    Temat: Re: Umowa internetowa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2011 07:27:48 +0200, Wojciech \"Spook\" Sura napisał(a):

    > http://www.spook.freshsite.pl/Temporary.HTCSense-min
    .png

    Not Found

    The requested URL /Temporary.HTCSense-min.png was not found on this
    server.

    Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use
    an ErrorDocument to handle the request.

    Apache/2.2.16 (Unix) mod_ssl/2.2.16 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 DAV/2
    mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 mod_perl/2.0.4 Perl/v5.8.8
    Server at www.spook.freshsite.pl Port 80

  • 3. Data: 2011-07-21 05:57:41
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 21-07-2011 o 07:51:45 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

    .png

    > Not Found

    Do licha, zapomniałem poprawić link.

  • 4. Data: 2011-07-21 06:12:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2011 07:57:41 +0200, Wojciech \"Spook\" Sura napisał(a):

    > http://www.spook.freshsite.pl/Temporary/HTCSense-min
    .png

    To jest zapewne pierwsze 10% tekstu - w png nie da się "przewinąć" żeby
    zobaczyć resztę.

  • 5. Data: 2011-07-21 06:21:30
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 21-07-2011 o 08:12:43 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

    .png

    > To jest zapewne pierwsze 10% tekstu - w png nie da się "przewinąć" żeby
    > zobaczyć resztę.

    Tylko że akurat w tym wypadku treść umowy nie gra większej roli :)

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 6. Data: 2011-07-21 06:44:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.07.2011 08:21), Wojciech "Spook" Sura wrote:

    > Tylko że akurat w tym wypadku treść umowy nie gra większej roli :)

    W takim razie, rozwiń myśl "Jak widać, zgodzenie się na postanowienia
    takiej umowy raczej nie wchodziło w grę,". Skoro nie treść jest tym co
    "jak widać" to co, kolory?

    p. m.

  • 7. Data: 2011-07-21 06:54:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "mvoicem" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > W takim razie, rozwiń myśl "Jak widać, zgodzenie się na postanowienia takiej
    > umowy raczej nie wchodziło w grę,". Skoro nie treść jest tym co "jak widać" to
    > co, kolory?

    Ślepy jesteś? Miał do wyboru Ignoruj i Odrzuć. Kliknął Ignoruj i instalacja
    poszła dalej.

  • 8. Data: 2011-07-21 07:10:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2011 08:54:42 +0200, qwerty napisał(a):

    > Ślepy jesteś? Miał do wyboru Ignoruj i Odrzuć. Kliknął Ignoruj i
    > instalacja poszła dalej.

    Poprawnie skonstruowane wyświetlanie takich umów wygląda w ten sposób, że
    przycisk zatwierdzenia pojawia się dopiero po przewinięciu umowy do końca.
    Oczywiście co ma się dziać po Ignoruj, to już decyzja właściciela strony

  • 9. Data: 2011-07-21 07:17:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.07.2011 08:54), qwerty wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ślepy jesteś? Miał do wyboru Ignoruj i Odrzuć. Kliknął Ignoruj i
    > instalacja poszła dalej.

    Najwidoczniej jestem ślepy, tego nie zauważyłem.

    No to w takim układzie, jeżeli się udokumentuje ten niezwykły układ
    przycisków - to wydaje mi się że umowa nie obowiązuje.

    Z drugiej strony, jeżeli to jest regulamin usługi, to może obowiązywać
    nawet mimo braku w ogóle okienka z treścią umowy.

    p. m.

  • 10. Data: 2011-07-21 07:58:24
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 21-07-2011 o 09:17:53 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):
    > No to w takim układzie, jeżeli się udokumentuje ten niezwykły układ
    > przycisków - to wydaje mi się że umowa nie obowiązuje.

    Prawdę mówiąc, tu jest pewien problem: w jaki sposób udokumentować? Ok,
    zrobiłem screenshota, ale co to za dowód? W każdej chwili można odpalić
    Photoshopa i dopisać na przycisku ci mi się żywnie spodoba (a przy
    odrobinie dobrej woli można zrobić to w taki sposób, że nie będzie dało
    się stwierdzić fałszerstwa). Co w takim wypadku jest dostatecznym dowodem,
    który mógłby zostać uznany przez sąd?

    Oczywiście pytam zupełnie teoretycznie, bo ani mi w głowie łamanie
    postanowień usługi, z której na dobrą sprawę prawie nie korzystam :)

    > Z drugiej strony, jeżeli to jest regulamin usługi, to może obowiązywać
    > nawet mimo braku w ogóle okienka z treścią umowy.

    Dobrze, ale to nie zmienia faktu, że żeby jakakolwiek umowa mnie
    obowiązywała, to muszę wyrazić zgodę na jej postanowienia. W przypadku HTC
    Sense to jest jedyne miejsce, gdzie zostały wyświetlone jakiekolwiek
    postanowienia, a ja je jawnie zignorowałem poprzez kliknięcie
    odpowiedniego przycisku.

    > p. m.

    Pozdrawiam -- Spook.