  • 1. Data: 2009-08-21 16:28:49
    Temat: reklama w gazecie z błędem
    Od: bdronka <"[bok"@torama.pl>

    Witam.

    Zamówiłem reklame w gazecie osiedlowej (miesiecznik).
    Wszystko ustaliłem telefonicznie,
    tresc została uzgodniona e-mailowo.
    Dostałem projekt, jednak wniosłem do niego swoje uwagi i poprosiłem o
    zmiane zgodnie z odesłanymi poprawkami.

    Agencja reklamowa która wydaje tą gazete popełniła błędy w:
    - cenniku usług
    - w tekscie (kilka zdań powrarza sie 2 razy)

    Dostałem za to fakture do zapłaty....za (anty)reklame.

    Zgodnie z prawem - czy musze ja opłacac?

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-08-21 18:04:31
    Temat: Re: reklama w gazecie z błędem
    Od: bdronka <"[bok"@torama.pl>

    1. Zleciłem agencji napisanie tekstu reklamowanego.
    - wysłali swoja propozycje
    2. poprawiłem propozycje agencji, prosząc aby tak wyglądała reklama
    - w stosunku do wersji ostatecznej jaka wysłałem, błędy w gazecie jaka
    została wydana są w:
    - cenniku usług oraz tekscie reklamowym. na koncu fragment tekstu jest
    zdublowany (zamiast innego)

  • 3. Data: 2009-08-21 18:29:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    bdronka wrote:
> [...]
    > - w tekscie (kilka zdań powrarza sie 2 razy)
    >
    > Dostałem za to fakture do zapłaty....za (anty)reklame.
    >
    > Zgodnie z prawem - czy musze ja opłacac?

    Tresc ustalona e-mailowo, czyli w druku różni się od tego, co było
    przesłane? Powtórzone zdania - z e-maila. Po poprawkach?
    To samo z cennikiem - czy w projekcie był poprawny, a w druku nie?

    M.

  • 4. Data: 2009-08-21 18:41:08
    Od: bdronka <"[bok"@torama.pl>

    jest jeszcze jedna sprawa:
    - nie podpisywałem ani zlecenia na reklame, ani faktury.
    wiec jakaewentualnie podstawa prawna do sciagniecia należności?

    - na razie nie wiem jaka gencja zareaguje, bo do 02.09.2009 osoba
    odpowiedzialna jest na urlopie-dlatego rozmawiajac chce wiedziec na czym
    stoje:)

  • 5. Data: 2009-08-21 19:06:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bdronka" <"[bok"@torama.pl> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z prawem - czy musze ja opłacac?

    Na chwile obecna bez slowa jej nie oplacajac , sciagniesz na siebie
    niepotrzebne nieprzyjemnosci.
    Probowales sie dogadac?
    Normalna firma powinna w tej sytuacji zaproponiwac:
    1. Anulowanie faktury i/lub
    2. Poprawna emisje ogloszenia z przeprosinami + dodatkowa emisje w ramach
    zadoscuczynienia.

    Jesli nie da rady sie dogadac, pozostaje droga sadowa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-08-21 19:14:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > - w stosunku do wersji ostatecznej jaka wysłałem, błędy w gazecie jaka
    > została wydana są w:
    > - cenniku usług oraz tekscie reklamowym. na koncu fragment tekstu jest
    > zdublowany (zamiast innego)

    Co oni odpwoiedzieli na to, gdy im to powiedziales?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-08-21 19:54:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > jest jeszcze jedna sprawa:
    > - nie podpisywałem ani zlecenia na reklame, ani faktury.
    > wiec jakaewentualnie podstawa prawna do sciagniecia należności?

    Umowa zawarta przez mail i telefon. Tak samo wazna, jak by byla spisana na
    byczej skorze krwia wycisnieta z palca.
    trudniej tylko wyegzekwowac, otyle, ze jesli nie ma pisemnej umowy, to
    pewnie nie wchodzi w gre postepowanie nakazowe - ale sa i inne tryby.

    > - na razie nie wiem jaka gencja zareaguje, bo do 02.09.2009 osoba
    > odpowiedzialna jest na urlopie-dlatego rozmawiajac chce wiedziec na czym
    > stoje:)

    No wiec moze tak zareagowac, ze beda kazali placic, straszyli sadami itp. a
    moga przepraszac i zaproponowac jakas rekompensate... - zalezy, co to za
    ludzie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-08-21 20:24:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bdronka wrote:
    > jest jeszcze jedna sprawa:
    > - nie podpisywałem ani zlecenia na reklame, ani faktury.
    > wiec jakaewentualnie podstawa prawna do sciagniecia należności?

    ustna umowa.

    > - na razie nie wiem jaka gencja zareaguje, bo do 02.09.2009 osoba
    > odpowiedzialna jest na urlopie-dlatego rozmawiajac chce wiedziec na czym
    > stoje:)

    Jeśli w tym co ty zaakceptowałeś tych błedów nie było, to ewidentnie
    usługa nie została wykonana zgodnie z umową, co nie jest równoznaczne, z
    tym, że usługa nie została wykonana w ogóle.

    Albo niech zaproponują obniżkę ceny za usługę (łącznie z obniżką do
    zera), albo niech wydrukują ją jeszcze raz poprawnie.

    I tak się pewnie nie dogadacie w zakresie w jakim stopni wykonana usługa
    nie była zgodna z umową i w związku z tym jak procent obniżki obie
    strony usatysfakcjonuje więc spotkacie się w sądzie i ktoś za was zdecyduje.

  • 9. Data: 2009-08-21 20:36:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Jeśli w tym co ty zaakceptowałeś tych błedów nie było, to ewidentnie
    > usługa nie została wykonana zgodnie z umową, co nie jest równoznaczne, z
    > tym, że usługa nie została wykonana w ogóle.

    Ehm, umowa o dzielo wykonana w 90% jest niewykonana w 100%.
    Albo zrobili to, na co zostalo zlozone zamowienie, albo nie.
    Jezeli wzorzec zamowienia bledow nie zawieral, a zamieszczona
    reklama zawierala, to zamowienie nie zostalo zrealizowane.
    Wrecz mozna to potraktowac jako antyreklame.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-08-21 20:52:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Ehm, umowa o dzielo wykonana w 90% jest niewykonana w 100%.

    Nie. Umowa wykonana w 90% jest umową wykonaną w 90%.

    > Albo zrobili to, na co zostalo zlozone zamowienie, albo nie.

    Nie. Mogli zrobić część a częsci nie. I za zrobioną część zapłata się
    należy.
    To tak tytułem ogólnosci.

    > Jezeli wzorzec zamowienia bledow nie zawieral, a zamieszczona
    > reklama zawierala, to zamowienie nie zostalo zrealizowane.

    to nie jest system zerojedynkowy.

    Zależy jeszcze od tego jakie błędy zotsały popełnione i jaki miały wpływ
    na całość.

    > Wrecz mozna to potraktowac jako antyreklame.

    Odszkodowania to w innym filmie i równie dobrze mogą przewyższyć
    pierwotną kwotę na umowie.