  • 1. Data: 2009-08-21 21:05:56
    Temat: Art. 180 K.C. i jego interpretacja...
    Od: Barrt <b...@g...com>

    Witam,
    pracuję w sklepie rowerowym i mam pytanie odnośnie wymienionego w
    temacie artykułu. Otóż sytuacja jest następująca:
    klient zostawia rower do naprawy, obecna procedura wygląda tak -
    wyceniamy i dogadujemy się z klientem, bierzemy nr telefonu i gdy
    naprawa jest skończona, dzwonimy. Problem pojawia się, gdy klient
    przez dłuższy czas nie odbiera roweru (lub telefonu), a my nie bardzo
    mamy gdzie go składować.

    Czy w rozumieniu art. 180 i 181 k.c.:

    posiadanie samoistne.

    możemy zrobić z rowerem, co nam się podoba (jako w praktyce "nowi"
    właściciele), czyli na przykład złomować lub rozebrać na części i
    sprzedać?

    Planujemy przejść na system przyjmowania napraw poprzez "karty
    napraw", która wyglądałaby tak - http://wstaw.org/p/42c8/ (klient
    dostaje kopię, w serwisie zostaje oryginał).

    późniejszym terminie odbioru.

    Czy podpisana przez klienta regułka uprawnia nas do w/w czynów? Czy to
    legalne?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2009-08-21 21:25:53
    Temat: Re: Art. 180 K.C. i jego interpretacja...
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Barrt wrote:

> [...]
    > dostaje kopię, w serwisie zostaje oryginał).

    > Czy podpisana przez klienta regułka uprawnia nas do w/w czynów? Czy to

    Rozumiem, że klient nie ma wyjścia? Tylko ta formułka i żadna inna? W
    takim razie, w moim przekonaniu, mieści się to w ramy niedozwolonej
    klauzuli umownej, gdyż niezależnie od interpretacji art. 180, wymuszasz
    na kliencie oświadczenie działające na jego niekorzyść.

    M.

  • 3. Data: 2009-08-21 21:45:03
    Od: Barrt <b...@g...com>

    No dobrze, jak więc powinna brzmieć owa formułka, żeby była
    odpowiednia?

    Chociaż moim zdaniem klient nie jest zmuszany do korzystania z naszego
    serwisu, więc skoro warunki mu nie odpowiadają i nie godzi się na owe
    postanowienia, to droga wolna - są inne punkty w mieście. Czy
    należałoby po prostu wtedy dodać coś w stylu: "korzystanie z usług
    serwisu związane jest z zaakceptowaniem powyższego postanowienia" i
    podpis "zgadzam się na w/w warunki, Jan Kowalski"?

  • 4. Data: 2009-08-21 23:24:45
    Od: " GK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pp. grupowicze bardzo ostro Cię potraktowali, IMHO niesłusznie.

    Zaproponowany przez Ciebie wzorzec umowny narusza interesy konsumentów i,
    jako taki, ma szansę zostać zakwestionowany przez świadomych klientów (a
    potem mało przyjemna procedura z UOKiKiem - chyba nie warto).

    1. Klient nie musi być właścicielem roweru, co to za pomysł.
    2. Nie strasz tak mocno klientów, że za zgubienie kwitu sankcją jest
    niewydanie roweru.
    3. 30 dni to zdecydowanie za krótko. Pomyśl o opłacie (rozsądnej) za
    przechowanie powyżej 10 dni od upływu terminu odbioru i likwidacji przedmiotu
    po upływie, na przykład, 3 miesięcy, oczywiście przy braku kontaktu.
    4. Nie możecie brać danych adresowych klientów z dokumentu potwierdzającego
    tożsamość? Pozwoli to na wysyłanie pisemnych wezwań do odbioru i będziecie
    kryci pod względem dowodowym.

    GK

  • 5. Data: 2009-08-22 09:28:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    GK napisal:
    > 4. Nie możecie brać danych adresowych klientów z dokumentu potwierdzającego
    > tożsamość? Pozwoli to na wysyłanie pisemnych wezwań do odbioru i będziecie
    > kryci pod względem dowodowym.

    A wtedy rejestracja bazy w GIODO? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-08-22 09:43:38
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    GK napisal:
> [...]
    > potwierdzającego
    > tożsamość? Pozwoli to na wysyłanie pisemnych wezwań do odbioru i będziecie

    Chyba niekoniecznie (art 43.8 i 43.11) :-o

    PawelT

  • 7. Data: 2009-08-22 13:04:32
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "games" <g...@g...home.pl> wrote in message
    > Jesli nie zalezy ci na klientach i masz za duzo kasiory i roboty to napisz
    > "nie podoba sie to wypierdalaj do innego serwisu"

    pieprzysz, zalezy mu na klientach, ale jezeli ktos zostawia rower
    na miesiac, nie placi za naprawe, blokuje nim miejsce ktorego
    autor watku nie ma to chyba ma prawo zainteresowac sie jak
    ograniczyc takie sytuacje

    chyba nie problem zadzwonic w ciagu miesiaca do warsztatu i sie
    dogadac?

  • 8. Data: 2009-08-23 08:36:28
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik pt napisał:
    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A wtedy rejestracja bazy w GIODO? ;)

    a z jakiego powodu baza danych klientów związana z wykonywaniem usługi
    ma być zarejestrowana w GIODO?
    zwłaszcza że nie będzie ona przetwarzana w innych celach niż wykonanie umowy

  • 9. Data: 2009-08-23 21:16:10
    Od: Barrt <b...@g...com>

    On 22 Sie, 15:04, "tg" <a...@b...cpl> wrote:
> [...]
    > ograniczyc takie sytuacje
    >
    > chyba nie problem zadzwonic w ciagu miesiaca do warsztatu i sie

    Dokładnie o takie sytuacje mi chodzi. Przez nieodebrane naprawy
    uczciwi klienci często muszą dłużej czekać...

  • 10. Data: 2009-08-23 21:23:26
    Od: Barrt <b...@g...com>

    On 22 Sie, 01:24, " GK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > tożsamość? Pozwoli to na wysyłanie pisemnych wezwań do odbioru i będziecie

    ad. 1
    Racja, zastanawiałem się nad tym podpunktem, tylko chciałem "pro
    forma" zabezpieczyć się formalnie przed naprawą kradzionych rowerów.
    Często zdarza się, że odbierają matki/żony/kumple/rodzina ogólnie
    klientów itd., ale zawsze wtedy można się dogadać i jak na razie
    identyfikacja następuje po numerze telefonu. :)
    ad. 2
    Też prawda, wiadomo, że wydalibyśmy. I znowu małe "ale", bo co jeśli
    nagle, magicznie kwit się odnajdzie i na jego podstawie klient będzie
    chciał wziąć rower już odebrany?
    ad. 3
    Ciekawy pomysł, zmobilizowałoby to klientów jeszcze bardziej. Termin
    rzucony był ot tak, także warte przemyślenia. :)
    ad. 4
    Niekoniecznie właśnie, po pierwsze ze względów prawnych (pewnych
    nieścisłości wymienionych wcześniej), po drugie nie byłoby zawsze na
    to czasu, a tylko połowiczne zbieranie takich informacji mijałoby się
    z celem.