  • 1. Data: 2003-04-25 20:27:23
    Temat: Zwrot mieszkania do spoldzielni
    Od: "Paweł" <p...@N...pl>

    Witam,

    Jak wyglada zwrot mieszkania do spoldzielni po kilkunastu latach
    zamieszkiwania? Podobno spoldzielania zwraca czesc skladek oplacanych przez
    lata?
    Pytam bo w mojej rodzinie pojawila sie taka propozycja i zdaje sie jest
    bardziej korzystna niz sprzedaz mieszkania.
    Zwrot bedzie w granicy polowy wartosci mieszkania, nie podlegajacy
    opodatkowaniu.

    Czy tak to wyglada?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2003-04-27 19:31:56
    Temat: Re: Zwrot mieszkania do spoldzielni
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Paweł" <p...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bardziej korzystna niz sprzedaz mieszkania.
    > Zwrot bedzie w granicy polowy wartosci mieszkania, nie podlegajacy

    ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych - zwrot wkładu
    a raczej jego zwaloryzowanej wartości według wartości rynkowej lokalu

    składek żadnych nie zwracaja no bo niby jakie to moga byc składki ?
    na kwiaty dla prezesa ?

    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-04-29 22:25:35
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Jeżeli jest to mieszkanie spółdzielcze to nie można go sprzedać na wolnym
    rynku. A jeżeli jest spółdzielcze własnościowe - to na pewno nie opłaca się
    zwracać go spółdzielni.
    Oddając mieszkanie spółdzielcze dosaje się jakiś procent kwoty, którą
    spółdzielnia uzyska sprzedając to mieszkanie poprzez przetarg.

  • 4. Data: 2003-04-30 06:15:49
    Od: "Paweł" <p...@N...pl>

> [...]
    > Oddając mieszkanie spółdzielcze dosaje się jakiś procent kwoty, którą
    > spółdzielnia uzyska sprzedając to mieszkanie poprzez przetarg.

    Dzięki,
    Właśnie okazuje się, że w tym przypadku bardziej opłaca się pobrać ten
    procent...
    Nie znam dokładnie sprawy, ale dzięki za potwierdzenie.

    Paweł