  • 1. Data: 2009-08-17 16:24:33
    Temat: regulamin sklepu internetowego a prawo
    Od: Rafał Jeżak <r...@N...gmail.com>

    Witam,

    Ostatnio ze znajomym rozmawiałem na w/w temat i tak się zastanawiam czy
    sklep ma prawo sobie układać regulamin jak chce?

    Dla przykładu :

    1. Wiadomo, że jest 10dni na zwrot sprzętu, ale sklep piszę w
    regulaminie, że klient MUSI wypełnić odpowiedni formularz aby z tego
    skorzystać.
    2. Dostępność towaru. Jest towar na stronie, klikam, składam zamówienie,
    a sklep ma w regulaminie, że ma 14 dni na załatwienie towaru, a jak nie
    załatwi to mam się wypchać itd

    I jeszcze parę takich punktów. Czy to jest legalne? Czy sklep może sobie
    pisać w regulaminie co chce i ja rejestrując się jednocześnie akceptuje
    warunki regulaminu i on mnie dotyczy? Czy są jakieś regulacje na ten temat?

    Pozdrowienia,
    --
    Rafał Jeżak
    rjezak.(at).gmail.(dot).com

  • 2. Data: 2009-08-17 17:24:58
    Temat: Re: regulamin sklepu internetowego a prawo
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafał Jeżak napisał(a):

> [...]
    > warunki regulaminu i on mnie dotyczy? Czy są jakieś regulacje na ten temat?

    Istnieje swoboda zawierania Umów więc w zasadzie Sklepowi wolno się z
    Tobą umówić na wszystko czego nie zabrania prawo.

    j.

  • 3. Data: 2009-08-17 17:46:43
    Od: BK <b...@g...com>

    On 17 Sie, 19:24, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Istnieje swoboda zawierania Umów więc w zasadzie Sklepowi wolno się z
    > Tobą umówić na wszystko czego nie zabrania prawo.
    >
    > j.

    Grunt to wyczerpujaca odpowiedz ;-) To sie wlasnie kolega pyta czy
    tego prawo nie zabrania, a jesli gdzies zabrania to zapewne glownie w
    rejestrze klauzul zabronionych - do wgladu na www.uokik.gov.pl .

  • 4. Data: 2009-08-17 18:13:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnh8j4j7.6cc.januszek@gimli.mierzwiak.com januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Istnieje swoboda zawierania Umów więc w zasadzie Sklepowi wolno się z
    > Tobą umówić na wszystko czego nie zabrania prawo.
    Oraz uwzględniając to, co prawo nakazuje.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-08-17 22:30:21
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 17 Aug 2009 18:24:33 +0200, Rafał Jeżak
    <r...@N...gmail.com> wrote:

    pozno, juz, wiec na szybkio:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0271.htm

    >1. Wiadomo, że jest 10dni na zwrot sprzętu, ale sklep piszę w
    >regulaminie, że klient MUSI wypełnić odpowiedni formularz aby z tego
    >skorzystać.

    formularz nie., ale list polecony tak (niech bedzie, zwykly tez moze
    byc, ale zycze powodzenia w pozniejszym udowadnianiu) :
    "Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem
    przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn,
    składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni
    od zawarcia umowy."

    wiec jesli sklep zmusza cie do jakichs innych dzialan to mozesz to
    zglosic jako niedozwolona klauzule.
    pytanie tylko co lepsze - list polecony czy formularz na stronie www?
    formalnie jesli nie wyslesz rezygnacji listem poleconym to mozesz sie
    wypchac - ale mnostwo sklepow przymyka oko na ten warunek.

    >2. Dostępność towaru. Jest towar na stronie, klikam, składam zamówienie,
    >a sklep ma w regulaminie, że ma 14 dni na załatwienie towaru, a jak nie
    >załatwi to mam się wypchać itd

    tutaj akurat skoro w regulamienie jawnie pisza ze 14 dni (zapewne
    roboczych) to jest to warunek umowy, ktora zawierasz - nikt chyba cie
    nie zmusza do zawarcia tej umowy?

    >I jeszcze parę takich punktów. Czy to jest legalne?

    pomyszkuj w sieci (mi sie teraz nie chce), jest gdzies spis klauzul
    niedozwolonych...

    pozdarwiam,
    Cyb