  • 1. Data: 2009-08-16 22:27:55
    Temat: falszywe dane firmy
    Od: "A." <...@...com>

    Nie posiadajac dzialalnosci gospodarczej potrzebuje dokonac zakupu gdzie
    musze podac dane firmy z okreslonej branzy (do faktury).
    Czy podanie falszywych (wymyslonych) danych jest niezgodne z prawem?

    Jedyna konsekwencja tego to wystawienie przez firme faktury na nieistniejaca
    firme, wystawiajacy nie ponosi z tego tytulu zadnych strat.
    Cos za to grozi (darowac sobie to)?

  • 2. Data: 2009-08-16 23:05:55
    Temat: Re: falszywe dane firmy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "A." <...@...com> napisał w wiadomości
    > Nie posiadając działalności gospodarczej potrzebuje dokonać zakupu gdzie
    > musze podać dane firmy z określonej branży (do faktury).

    Pewnie jakiś pseudo sklep hurtowy typu MACRO.

    > Czy podanie fałszywych (wymyślonych) danych jest niezgodne z prawem?

    Jak się zaczną upierać, to mogą ewentualnie wymyślić wyłudzenie
    poświadczenia nieprawdy w dokumencie. Cienkie to, ale ...

    > Jedyna konsekwencja tego to wystawienie przez firmę faktury na
    > nieistniejąca firmę, wystawiający nie ponosi z tego tytułu zadanych
    > strat.
    > Cos za to grozi (darować sobie to)?

    Ale po co kłamać? Podajesz im swoje dane osobowe i stwierdzasz, że
    prowadzisz działalność samodzielnie. Do faktury potrzebują NIP i podajesz
    im swój własny. Wszystko legalnie. W razie czego zawsze możesz powiedzieć,
    że miałeś zamiar działalność zarejestrować, ale się rozmyśliłeś i w ten
    sposób odpierasz zarzuty. Problem będzie, jak się uprą przy okazaniu
    zaświadczenia o wpisie do działalności, albo po REGON zechcą sprawdzić. Ale
    tego przy fikcyjnych danych też nie obejdziesz.

  • 3. Data: 2009-08-17 07:54:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > uprą przy okazaniu zaświadczenia o wpisie do działalności, albo po
    > REGON zechcą sprawdzić. Ale tego przy fikcyjnych danych też nie

    A co z podaniem prawdziwych danych 'obcej' firmy?

    Wielokrotnie na przestrzeni cwiercwiecza kupowalem rozne rzeczy na
    rachunek (pozniej fakture) wystawiana na uniwersytet. Wiekszosc z tych
    rachunkow/faktur pozniej rozliczalem przez nasza ksiegowosc i
    dostawalem zwrot pieniedzy, ale kilka - z roznych powodow, glownie
    lenistwa - mam nierozliczonych do dzis.

    Popelnilem jakies wykroczenie czy cos?

    MJ

  • 4. Data: 2009-08-17 09:29:40
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 16.08.2009 A. <...@...com> napisał/a:
    > Jedyna konsekwencja tego to wystawienie przez firme faktury na nieistniejaca
    > firme, wystawiajacy nie ponosi z tego tytulu zadnych strat.
    hm... "teoretycznie" sprzedając Tobie towar jako osobie prywatnej - może
    być zobligowanym do zakupu/posiadania kasy fiskalnej. Więc nie
    posiadając jej - w razie gdyby sytuacja wyszla na jaw - moze miec z tego
    tytulu troche nieprzyjemnosci ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 5. Data: 2009-08-17 17:20:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > rachunkow/faktur pozniej rozliczalem przez nasza ksiegowosc i
    > dostawalem zwrot pieniedzy, ale kilka - z roznych powodow, glownie

    Wykroczenie nie, tylko uczelnia dostała od Ciebie darowizny, o których nie
    wie.

  • 6. Data: 2009-08-25 13:23:26
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Wykroczenie nie, tylko uczelnia dostała od Ciebie darowizny, o których nie
    > wie.

    A niezarejestrowane przez księgowość faktury, to nie jest problem?...

  • 7. Data: 2009-08-25 15:23:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Wykroczenie nie, tylko uczelnia dostała od Ciebie darowizny, o których
    > nie wie.

    O, a w ktorym momencie dokonal sie akt darowizny?

    MJ

  • 8. Data: 2009-08-25 15:34:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > O, a w ktorym momencie dokonal sie akt darowizny?

    Coś tam kupił, dał, a potem nie zażądał zwrotu kosztów z faktury.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-08-25 17:21:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Coś tam kupił, dał, a potem nie zażądał zwrotu kosztów z faktury.

    Czyli jakby zażądał, to i tak w pierwszym ruchu dokonuje sie
    darowizna? Ciekawa interpretacja. A podatek od darowizny oplacony?

    MJ

  • 10. Data: 2009-08-25 17:32:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Czyli jakby zażądał, to i tak w pierwszym ruchu dokonuje sie
    > darowizna? Ciekawa interpretacja.

    Nie dokonuje się darowizna, bo darowizna to bezpłatne świadczenie na
    rzecz obdarowanego. Analogicznie z kupnem na kredyt - też na początku
    nie ma darowizny, mimo że zapłata jest potem.

    >A podatek od darowizny oplacony?

    A to trzeba się spytać obdarowanego. Pewnie nie :)

    --
    Liwiusz