  • 1. Data: 2003-02-17 12:27:02
    Temat: regulamin pracy a art. 104
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w
    sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
    związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
    pracownika
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/pra0703.html#
    zal2

    § 3. Pracodawca przed dopuszczeniem pracownika do pracy uzyskuje jego
    pisemne potwierdzenie zapoznania się z treścią regulaminu pracy, a w
    przypadku określonym w art. 104/indeks 4 Kodeksu pracy - z informacją, o
    której mowa w tym przepisie, oraz z przepisami i zasadami dotyczącymi
    bezpieczeństwa i higieny pracy, a także z zakresem informacji objętych
    tajemnicą określoną w obowiązujących ustawach dla umówionego z pracownikiem
    rodzaju pracy.

    ale jak szukam w kodeksie pracy to art 104 ma tylko 3 indeksy.... czy mógłby
    mi ktoś ten temat rozjaśnić?
    chodzi o zatrudnienie pracownika na 1/16 etatu na stanowisku :"konsultant
    ds. kontaktu z dostawcami" - nie ma innych pracowników wiec czy ja muszę dla
    niego tworzyć regulamin pracy skoro pracę bedzie wykonywał poza siedzibą
    zakładu?
    dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2003-02-17 13:29:15
    Temat: Re: regulamin pracy a art. 104
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "plemek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dla
    > niego tworzyć regulamin pracy skoro pracę bedzie wykonywał poza siedzibą

    Artykul 104^4 jest w Kodeksie Pracy, tylko musisz sobie ten
    kodeks "ujednolicic":

    Art. 104^4. Pracodawca, który nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy,
    informuje pracownika na piśmie o:
    1) obowiązujących normach czasu pracy,
    2) terminach dni wolnych od pracy, wynikających z rozkładu czasu pracy w
    pięciodniowym tygodniu pracy,
    3) porze nocnej,
    4) terminie, miejscu i czasie wypłaty wynagrodzenia,
    5) przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności
    w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.

    Michal Letowski

  • 3. Data: 2003-02-17 15:02:12
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Michal Letowski" <m...@y...com> napisał

> [...]
    obecności
    > w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.

    A czy musi szkolić pracownika z BHP przy 1/16 etatu - czy ma na to wpływ
    miejsce wykonywania pracy tzn w siedzibie firmy lub na zewnątrz (akwizycja)?

  • 4. Data: 2003-02-17 19:05:25
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > obecności
    >
    > A czy musi szkolić pracownika z BHP przy 1/16 etatu - czy ma na to wpływ
    > miejsce wykonywania pracy tzn w siedzibie firmy lub na zewnątrz
    (akwizycja)?

    Po pierwsze to zatrudniając pracownika, jako pracodawca, sam musisz być
    przeszkolony,
    a po drugie to każdy pracownik musi być przeszkolony w Twoim
    przedsiębiorstwie w zakresie szkolenia wstępnego ......... nie zawsze
    stanowiskowego ....... to dokładnie określa rozporządzenie w sprawie
    szczegółowych zasad szkolenia... Dz.U. 1996 r. Nr 62, poz 285.
    tam znajdziesz wszystko o szkoleniach.
    Nie musisz pracownika szkolić i wysyłać do lekarza medycyny pracy po
    zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych na stanowisku pracy jedynie
    wtedy, kiedy zawierasz z nim kolejną umowę na czas określony a dokumenty
    zachowały termin przydatności do spożycia.
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    oraz kodeks pracy
    a ujednolicony masz tuuuuuuuuu
    http://arch.rp.pl/a/rz/2002/12/20021216/200212160165
    .html#0

    poczytaj ..... jest dobrze opracowane i przyda Ci się
    pozdrawiam
    fart