  • 1. Data: 2003-02-17 11:47:11
    Temat: Jak to zrobić?
    Od: "Xander" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam taki problem: znajoma chce otworzyć DG - ma pomysł i doświadczenie,
    jednakże nie ma doświadczenia w prowadzeniu firmy oraz całości potrzebnych
    środków finansowych, jako że prowadzę własną DG i mógłbym pomagać jak
    również rozszerzać jej działalność wg własnych pomysłów oraz mógłbym wspomóc
    trochę finansowo to nowe przedsięwzięcie, stanąłem przed problemem jak ma
    prawnie wyglądać ta nowa firma, oraz jak zabezpieczyć swoje interesy.
    Pomysł stanowiący podstawę rozpoczęcia działalności jest tej osoby, jednakże
    planowany rozwój wiązałby się z moim wkładem (w tym również częściowa
    inwestycja finansową).
    Najlepszym pomysłem na jaki wpadłem w związku z tą sytuacją jest spółka z
    o.o., niestety fakt konieczności kapitału założycielskiego w kwocie 50 tyś
    oraz koszty prowadzenia takiej spółki w obecnej fazie nie wchodzą w grę :(,
    natomiast założenie spółki jawnej i solidarna odpowiedzialność z mało znaną
    osobą jest dość ryzykowne...
    Czy istnieje jakaś forma wspólnej działalności która zabezpieczałaby
    interesy obu stron, oraz umożliwiłaby inwestowanie w nową firmę poprzez
    środki pochodzące z mojej DG?

    pozdrawiam

    Xander

  • 2. Data: 2003-02-17 17:55:17
    Temat: Re: Jak to zrobić?
    Od: Pawel <pzkw_panther(NOSPAM)@gazeta.pl>

    "Xander" <a...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > rozwój wiązalby sie z moim wkladem (w tym równiez cześciowa inwestycja
    > finansową). Najlepszym pomyslem na jaki wpadlem w związku z tą
    > sytuacją jest spólka z o.o., niestety fakt konieczności kapitalu
    > zalozycielskiego w kwocie 50 tyś oraz koszty prowadzenia takiej spólki
    > w obecnej fazie nie wchodzą w gre :(, natomiast zalozenie spólki
    > jawnej i solidarna odpowiedzialnośc z malo znaną osobą jest dośc
    > ryzykowne... Czy istnieje jakaś forma wspólnej dzialalności która
    > zabezpieczalaby interesy obu stron, oraz umozliwilaby inwestowanie w
    > nową firme poprzez środki pochodzące z mojej DG?

    Mozna to zrobic w formie spolki cichej,ale nalezy liczyc sie z upierdliwoscia
    urzedu skarbowego.

  • 3. Data: 2003-02-17 23:26:04
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Pawel" <pzkw_panther(NOSPAM)@gazeta.pl> wrote in message
    152...

    > Mozna to zrobic w formie spolki cichej,ale nalezy liczyc sie z
    upierdliwoscia
    > urzedu skarbowego.

    Po pierwsze to należy ciąć posty.

    Po drugie nie ma czegoś takiego jak spółka cicha. Jest najwyżej szwindel
    albo układzik.

    Po trzecie istnieje cos takiego jak spółka komandytowa albo
    komandytowo-akcyjna, w których przynajmniej jeden wspólnik ponosi pełną
    odpowiedzialność osobistą ( komplementariusz ) a co najmniej jeden
    odpowiedzialność ograniczoną do wysokości sumy komandytowej ( czyli de fact
    wniesionego wkładu ). Wydaje mi się, że mogłoby Cię takie rozwiazanie
    zainteresować. Szczegóły w Kodeksie spółek handlowych. Jak będzies zmiał
    jeszcze pytanie to zapraszam.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-02-18 13:08:20
    Od: "Xander" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wniesionego wkładu ). Wydaje mi się, że mogłoby Cię takie rozwiazanie
    > zainteresować. Szczegóły w Kodeksie spółek handlowych. Jak będzies zmiał

    Dzięki - poczytam o tym, w razie problemów pozwolę sobie zapytać o
    niejasności :)

    pozdrawiam
    Xander