  • 11. Data: 2013-07-18 13:09:37
    Temat: Re: rabunek
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Ba, można orzec, że wpłacone dotą składki ZUS nie uprawniają
    > DO NICZEGO. Zero, null, nil, co tam kto woli, każdy dobiera
    > sobie poziom nicości ;>

    I czyz to nie jest urocze, tak rzadzic i zabierac ludziom :)

    I dawac wedle widzimisia :)

    zen.aspx

  • 12. Data: 2013-07-18 14:04:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-18 11:07, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Hm... dlaczego "ale", skoro wychodzi tak właśnie jak wyżej?

    Khm... Istotnie coś mi sie pomieszało z tym wyrokiem.

    Piotrek

  • 13. Data: 2013-07-18 16:42:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2013, hiki o! wrote:

    > I czyz to nie jest urocze, tak rzadzic i zabierac ludziom :)

    Przypuszczam, że niekoniecznie.
    Rządzący zawsze będzie chciał być "kochany przez lud", każdy.
    No, może przez tych głośniej krzyczących bardziej.
    Ale na pewno wolałby tępić jakąś małą grupę (coś się znajdzie)
    niż narażać dużej grupie emerytów :>

    > I dawac wedle widzimisia :)

    Ototo! :) I tu leży sedno problemu.
    A że takie rozdawanie "wedle widzimisię" (a nie prostej
    i bezdusznej matematyki) powoduje, że komuś trzeba zabrać,
    to już mówi się trudno.
    I dlatego mamy dobrze przewidzianą konstrukcję, oddzielającą
    fakt płacenia składek od faktu przyznawania emerytury.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-07-18 16:53:32
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Przypuszczam, że niekoniecznie.
    > Rządzący zawsze będzie chciał być "kochany przez lud", każdy.

    No ale wystarczy, ze cos obieca

    > No, może przez tych głośniej krzyczących bardziej.

    Tym obieca bardziej ;)

    > Ale na pewno wolałby tępić jakąś małą grupę (coś się znajdzie)
    > niż narażać dużej grupie emerytów :>

    Cos czasem wypije, ziolem sie zaciagnie i popusci prawdy troche ;)

    Lub ktos zrobi sloniowa przysluge ;

    > Ototo! :) I tu leży sedno problemu.
    > A że takie rozdawanie "wedle widzimisię" (a nie prostej
    > i bezdusznej matematyki) powoduje, że komuś trzeba zabrać,
    > to już mówi się trudno.

    Zabrac, ale dać! :)

    > I dlatego mamy dobrze przewidzianą konstrukcję, oddzielającą
    > fakt płacenia składek od faktu przyznawania emerytury.

    Tylko jeszcze nie wszyscy sie zorientowali...

    zen.aspx

  • 15. Data: 2013-07-18 22:24:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Tylko jeszcze nie wszyscy sie zorientowali...

    Jak to tam idzie po łacinie, że domniemuje się znajomość prawa?
    W 100% się zgadzam, że takie rzeczy powinny być w szkole.
    Ale wtedy referendum emerytalne mogłoby nie wypaść po myśli
    rządu :>

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-07-19 06:37:11
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

> [...]
    > W 100% się zgadzam, że takie rzeczy powinny być w szkole.
    > Ale wtedy referendum emerytalne mogłoby nie wypaść po myśli

    A nie zauważyłeś, że prawo jest (celowo) tak tworzone, aby 90% narodu
    nie było w stanie go zrozumieć, a 95% zastosować?
    Powinien być zapis konstytucyjny, że wszelkie akty prawne (w tym
    rozporządzenia) przed (albo i po) podpisie prezydenta są testowane na
    gimnazjalistach. Jeśli >50% nie potrafi go praktycznie zastosować, to
    prawo przepada.

    ... ale co by wtedy robiły te chmary hien zwanych prawnikami?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.