  • 1. Data: 2006-01-15 08:57:22
    Temat: pzu i oc sprawcy ????
    Od: Robert <<spam>rdb@tlen.pl>

    witam
    no i uporalem sie z cen. zamkiem i szybami a ty w piatek 13.01 bummmm :(
    gosciu z 206-stki wysiadal i mnie nie zauwazyl jak przejezdzalem kolo
    niego
    uderzyl w moj przednik blotnik.
    byla policja, dostal mandat, wymienilismy sie danymi.
    ja mam uszkodzone blotnik PP , drzwi PP (oba do wymiany), drzwi PT i
    blotnik PT (oba do lakierowania) oraz porysowane listerki prawe,
    porysowana klamka w tylnych drzwiach oraz wyrwany kierunkowskaz poczny
    prawy
    w poniedzielk mam miec wycene z pzu
    i teraz pytanie
    czy ktos sie orientuje ile moze kosztowac naprawa tego w dobrym ale nie
    ASO zakladzie blacharskim
    bylem w jednym miejscu i krzykneli 1500zl + koszt elementow (blotnik i
    drzwi PP oraz kierunek i klamka)
    a po drugie czy moge domagac sie zwrotu gotowkowego od PZU zgodnie z
    kosztorysem z ASO
    i czy pzu moze wymusic na mnie szpachlowanie i lakierowanie elementow czy
    moge zadac wymiany wszystkich uszkodzoych elementow???
    czy moze ktos ma doswiadczenie z podobych sprawach bo czuje w kosciach ze
    bez pism z powolywaniem sie na ustawy, rozporzadzenia i paragrafy sie ni
    eobedzie.
    wiem ze korzystajac z oc sprawcy mage wiecej zadac niz korzystajac z AC

    pozdr
    Robert

  • 2. Data: 2006-01-15 16:56:01
    Temat: Re: pzu i oc sprawcy ????
    Od: "eNWu" <w...@i...pl>

    [...]
> [...]
    >eobedzie.
    > wiem ze korzystajac z oc sprawcy mage wiecej zadac niz korzystajac z AC

    Owszem, żądać możesz - oni i tak zrobią co chcą. Straszenie ustawami i
    paragrafami też nie na wiele się zda. Jak pójdziesz z tym do sądu, to może
    coś osiągniesz.

    eNWu

  • 3. Data: 2006-01-15 17:40:02
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witaj
    Nazwałbym to uprzedzeniem. Jeszcze nic nie dostałeś, żadnego kosztorysu,
    żadnej propozycji, a już szukasz porady prawnej. Co do szpachlowania to
    zastanó się czy wolałbyć np. wyciąć tylny błotnik szlifierką kątową na
    wysokości górnego mocowania pasów bezpieczeństwa (tak przewiduje technologia
    napraw), czy wyprofilować błotnik, który fabrycznie posiada znacznie lepsze
    zabezpieczenia antykorozyjne. Poza tym widziałeś nowe elementy ? Niektóre
    mają również wgnioty i wymaga to również użycia materiału szpachlowego.
    Pomijam opinię na temat firm ubezpieczeniowych ale każdy rzeczoznawca
    kwalifikując element do naprawy robi to w oparciu o własną wiedzę, popartą
    normami i technologią napraw stosowaną przez producentów.

    Poczekaj zatem do wyceny, może nie będzie tak źle jak wyrokujesz.

    Pozdrawiam Sławek

  • 4. Data: 2006-01-16 13:49:45
    Od: bartek <b...@i...prv.pl.spamtrap>

    Robert wrote:

> [...]
    > drzwi PP oraz kierunek i klamka)
    > a po drugie czy moge domagac sie zwrotu gotowkowego od PZU zgodnie z

    w piatek dostalem kase z PZU, wiec jestem na biezaco :)
    wycena wychodzi mniej wiecej tyle co naprawa w ASO. Ale jesli naprawa
    bedzie drozsza niz wycena i masz faktury, to obiecuja, ze zwroca
    roznice. I w druga strone - jak masz otarty zderzak, to zamiast
    lakierowac mozesz pojsc za 200 zl na piwo ;-)

    Kasa przychodzi do 30 dni (mozesz zamiast kasy wybrac naprawe
    bezgotowkowa w serwisie, ktory ma umowe z PZU).

    --
    pozdrawiam,
    bm.