  • 1. Data: 2002-03-16 12:00:14
    Temat: Gwarancja
    Od: "Sulka" <f...@e...pw.edu.pl>

    To prawda, że gwarancja na części komputerowe liczy się od daty produkcji a
    nie od daty zakupu?

    Ula

  • 2. Data: 2002-03-16 15:43:02
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 16 Mar 2002, Sulka wrote:

    > To prawda, że gwarancja na części komputerowe liczy się od daty produkcji a
    > nie od daty zakupu?

    Nie, liczy się od daty wydania rzeczy kupującemu, bowiem odtąd ponosi on
    ryzyko związane z uszkodzeniem rzeczy. Data wydania to nie to samo co data
    zawarcia umowy sprzedaży.

    Oczywiście jest to przepis dyspozytywny i umowa gwarancyjna może co innego
    postanawiać, ale nie wyobrażam sobie jej zmiany w obrocie konsumenckim,
    może tylko jeśli ktoś kupuje części bezpośrednio z magazynu, od
    producenta.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-23 22:42:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Mar 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:

    >+ On Sat, 16 Mar 2002, Sulka wrote:
    >+
    >+ > To prawda, że gwarancja na części komputerowe liczy się od daty produkcji a
    >+ > nie od daty zakupu?
    [...]
> [...]
    >+ postanawiać, ale nie wyobrażam sobie jej zmiany w obrocie konsumenckim,
    >+ może tylko jeśli ktoś kupuje części bezpośrednio z magazynu, od

    Niezupełnie.
    Gwarancje producenta często obarczone są taką klauzulą,
    np. "2 lata ale nie dłużej niż 3 lata od daty produkcji".
    A pośrednicy rzadko są chętni dawać dłuższe terminy ;)
    I do klienta dociera zapis jak wyżej lub "rok".
    Który lepszy ;) ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-03-24 11:07:49
    Od: "sulka" <f...@e...pw.edu.pl>

    > Gwarancje producenta często obarczone są taką klauzulą,
    > np. "2 lata ale nie dłużej niż 3 lata od daty produkcji".
    > A pośrednicy rzadko są chętni dawać dłuższe terminy ;)

    Ale pośrednik (w tym wypadku sprzedawca) wydał mi kwit na którym jasno
    widnieje napis 36 m-cy gwarancji.
    Nie pisze, że od daty zakupu ale nie pisze również, że od daty produkcji!
    Mam więc prawo domagać się uznania 36 m-cznej gwarancji w sklepie?

  • 5. Data: 2002-03-24 12:26:55
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie pisze, że od daty zakupu ale nie pisze również, że od daty produkcji!
    > Mam więc prawo domagać się uznania 36 m-cznej gwarancji w sklepie?

    Tak, od tego, kto ją dał (sklepu, producenta...)