  • 1. Data: 2003-04-24 14:45:50
    Temat: pytanie w sprawie Trybunału Konstyt. i wolnego dnia za 3-maja?
    Od: "Piotr Trześniewski" <p...@l...com.pl>

    Mam pytanie w sprawie dnia wolnego za 3- maja ktore wypda w sobote.
    Wlasnie sie dowiedzialem ze orzeczenie TK nie jet podstawa do dnia wolnego
    poniewaz TK nie wydaje aktow wykonawczych.(czy cos takiego).
    Jak kto by mogł to prosze o jakies wyjasnienie i pomoc.

    --

    PT

  • 2. Data: 2003-04-24 15:43:38
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Piotr Trześniewski wrote:
> [...]
    > poniewaz TK nie wydaje aktow wykonawczych.(czy cos takiego).
    > Jak kto by mogł to prosze o jakies wyjasnienie i pomoc.

    Przede wszystkim nie TK a Sądu Najwyższego. Rzeczywiście aktów prawnych
    nie wydaje, jego orzeczenia też nie są wiążące, ale z racji autorytetu
    jakim cieszy się SN inne sądy zazwyczaj orzekają tak samo przyjumując
    taką samą interpretację prawa jak SN, choc tu trzeba uważac - było to
    jednorazowe orzeczenie, które niczego nie przesądza. Zresztą jeśli
    pracodawca nie udzieli dnia wolnego to pozostawałoby złożenie skargi do
    inspekcji pracy albo pozwu do sądu, ale... Jako dodatek do innych
    zarzutów może być, ale jakos nie widzę pracownika, który dla jednego
    dnia decyduje się na coś takiego. Chyba że anonimowa skarga do PiP - ale
    ta też dnia wolnego i tak nie da, najwyżej zaszkodzi pracodawcy.

    KG

  • 3. Data: 2003-04-25 01:00:54
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Ja na przyklad uwazam, ze to totalna bzdura i gotow jestem tego ( czyli
    pracodawcy ) bronic w sadzie. SN tez czasem p... glupoty a to bylo
    roztrzygniecie w bardzo specyficznej sprawie. Na pewno nie bylo intencja SN
    to, zeby kazdy mial dzien wolny, jesli inny wolny wypada w inny wolny
    brzmi jak nonsens? no wlasnie... )

    Depi.

  • 4. Data: 2003-04-25 06:22:12
    Od: w...@p...onet.pl

    > Na pewno nie bylo intencja SN
    > to, zeby kazdy mial dzien wolny, jesli inny wolny wypada w inny wolny
    > brzmi jak nonsens? no wlasnie... )

    W takim razie powiedz, co wg. Ciebie bylo intencja SN w przypadku tego
    orzeczenia...
    imho wlasnie to "...zeby kazdy mial dzien wolny, jesli inny wolny wypada w inny
    wolny..."

    jak sie jednak okazuje:
    1. nie kazdy moze go dostac (pracownicy sc, nauczyciele - tylko nie wiem
    dlaczego np. w przypadku pracownikow sc)
    2. wcale to takie jasne nie jest

    a dlatego, ze nie 1 i 2 to "...brzmi jak nonsens? no wlasnie... )"

    no wlasnie ;) nonsens i to jaki.

    pozdrawiam
    d.