  • 1. Data: 2003-04-24 13:53:49
    Temat: prawo i reklama telewizyjna
    Od: "Żuraw" <z...@i...pl>

    Właśnie jestem w trakcie pisania tekstu o tytule:
    "Uwarunkowania prawne działalności reklamowej w telewizji i telewizyjnej"
    Przepisy dotyczącę reklamy i telewizji w Polsce w większości już znalazłem.
    Ostatnio wszyscy przy zmianie przepisów powołują się na "prawo unijne".
    Dlatego mam pytania:
    a) Gdzie należałoby szukać (najepiej w internecie) źródeł tego prawa?
    b) Czy "prawo unijne" w znaczący sposób wpłynie na treść ustaw, przepisów
    związanych z reklamą, reklamą w telewizji i telewizją?
    c) Jeżeli wpłynie w jakiś sposób to w jaki?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    ----
    Pozdrawiam
    Michał Żurawski

  • 2. Data: 2003-04-25 09:19:42
    Temat: Odp: prawo i reklama telewizyjna
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Żuraw <z...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b88qf3$9n7$...@a...news.tpi.pl...

    www.europa.eu.int --> official documents --> eur-lex

    > b) Czy "prawo unijne" w znaczący sposób wpłynie na treść ustaw, przepisów
    > związanych z reklamą, reklamą w telewizji i telewizją?

    Dosyc.

    > c) Jeżeli wpłynie w jakiś sposób to w jaki?

    Patrz np. dyrektywa 98/43/EC o zakazie reklamy wyrobow tytoniowych
    calkowitym nie wylaczajc zapalniczek i popielniczek ), raz wyrzucona do
    kosza przez Sad Europejski, ale chyba przepchnieta ponownie w lekko
    zmienionej formie. Albo i nie - znalazlem projekt nowej, ale nie wiem, czy
    juz uchwalony. Generalnie - poszperaj.

    Depi.