  • 1. Data: 2003-11-08 18:25:52
    Temat: pytanie o termin
    Od: "Marcin Dłużniewski" <m...@d...net>

    Witam,

    Własnie dostałem sprzeciw do nakazu zapłaty.
    Mam 7 dni na złożenie pism przygotowawczych (odpis dla strony przeciwnej)
    i ustosunkowanie się do doręczonego odpisu sprzeciwu, również 7 dni.
    Prośba o odpowiedź na poniższe pytanie(-a)
    7 dni roboczych ? kalendarzowych ? od kiedy liczonych ?

    MarcinD

  • 2. Data: 2003-11-09 10:14:13
    Temat: Re: pytanie o termin
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Prośba o odpowiedź na poniższe pytanie(-a)
    > 7 dni roboczych ? kalendarzowych ? od kiedy liczonych ?

    7 dni kalendarzowych. Jeśli pismo dostałeś w poniedziałek, to do następnego
    poniedziałku musiałbyś złożyć dokumenty. Jeśli dzień ten byłby dniem ustawowo
    wolnym od pracy, to termin wydłużyłby się do następnego dnia "normalnego".

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2003-11-15 22:04:18
    Od: Dredd<...@...pl>

    Po prostu 7 dni (czyli kalendarzowych a nie roboczych)

    Wynika to z kodeksu cywilnego:

    Art. 111. § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem
    ostatniego dnia.
    § 2. Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne
    zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym
    to zdarzenie nastąpiło.
    orzeczenia sądów
    tezy z piśmiennictwa
    Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach
    kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada
    początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim
    miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca. Jednakże przy
    obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem
    ostatniego dnia.
    orzeczenia sądów
    tezy z piśmiennictwa
    Art. 113. § 1. Jeżeli termin jest oznaczony na początek, środek lub
    koniec miesiąca, rozumie się przez to pierwszy, piętnasty lub ostatni
    dzień miesiąca.
    § 2. Termin półmiesięczny jest równy piętnastu dniom.
    Art. 114. Jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach, a
    ciągłość terminu nie jest wymagana, miesiąc liczy się za dni
    trzydzieści, a rok za dni trzysta sześćdziesiąt pięć.
    orzeczenia sądów
    tezy z piśmiennictwa
    Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na
    dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia
    następnego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info