    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o separacje
    Date: Wed, 17 Jan 2007 00:38:39 +0100

    > Ja (małżonek) przebywam obecnie w Polsce, żona wraz z dzieckiem za
    > granicą.
    > Ślub został zawarty w Polsce.
    > Czy jest możliwość wzięcia (?) separacji w Polsce bez obecności żony.

    Separacji się nie "bierze" - musi ją orzec sąd po stwierdzeniu zupełnego
    rozkładu pożycia małżeńskiego.

    Czy
    > wystarczy pismo (potwierdzone notarialnie?) od małżonki?

    Nie wystarczy - musisz złożyć pozew (albo żona) do własciwego sądu
    okręgowego (określa to art. 41 kodeksu postępowania cywilnego) oboje musicie
    się stawić na rozprawę.

    > Proszę chociaż o jakieś namiary, gdzie mogę szukać konretnych informacji.

    Art. 61 (ze znaczkiem 1 do znaczka 6) kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
    Art. 425 - 446 kodeksu postępowania cywilnego.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl