  • 1. Data: 2004-03-13 23:44:23
    Temat: pytanie o prawa autorskie
    Od: "Rafik" <r...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.
    Mam pytanie,

    Na wstępie opis sytuacji krótki:
    Są dwie osoby przełożony i pracownik,
    Przełożony wymyśla metodę np. ocecny produkcji, czy pracy pracowników.
    Pracownik (myślę co ważne nie w ramach pracy tylko w domu) - w
    uzgodnieniu z przełożonym wykonuje oprogramowanie zgodnie z pomysłem
    przełożonego, oprogramowanie zostaje wdrożone w jednej z jendostek zakładu.
    Następnie kierownictwo zakładu interesuje się koncepcją i zamierza
    wykorzystać
    pomysł i opracowanie w całym zakładzie.

    No i teraz pytanie,
    Jak się mają do tego prawa autorskie - pomiędzy zakłądem a przełożonym i
    pracownikiem,
    Tzn. oczywiście chodzi mi o sprawę wynagrodzenia?
    Proszę o porady, czy pracownik ma prawo do wynagrodzenia za prace poza
    zakłądem
    i jak to wygląda, tzn. czy np. jednorazowo, czy może być uosobna umowa - na
    czas działania oprogramowania, czy np. nie należy się wynagrodzenie
    pracownikowi bo prawa autorskie
    obejmują tylko pomysł itp.

    Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
    Rafik

  • 2. Data: 2004-03-14 02:17:58
    Temat: Re: pytanie o prawa autorskie
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Rafik" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
    na
    > czas działania oprogramowania, czy np. nie należy się wynagrodzenie

    Jeżeli praca została wykonana w domu po za godzinami pracy, to prawa
    autorskie należą do ciebie.
    Zakład pracy nie ma prawa go używać.
    Natomiast jeżeli zajmujesz się w pracy podobnymi sprawami, to zastanów się
    jak udowodnisz, że nie robiłeś tego w pracy.
    Łatwo ci będzie to udowodnić jeżeli np jesteś kierowcą w pracy, a
    informatykiem w domu.
    Jeżeli natomiast w pracy piszesz programy, to szukaj dobrych argumentów, że
    nie zjamowałeś się tym w pracy.
    Jak zakład chce tego używać to niech podpisze dodatkową umowę.

    Z drugiej strony zastanów się co im zrobisz jak będą używać wbrew tobie.

  • 3. Data: 2004-03-14 11:57:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ja bym do tego zastosował przepisy o wynalazczości. Prawa autorskie należą
    do szefa w odniesieniu do metody i do Ciebie w odniesieniu do
    oprogramowania.