  • 1. Data: 2004-03-13 16:45:33
    Temat: Dłużnik
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanko, może ktoś coś wie.

    Czy -jeżeli dłużnik ukrył pieniądze po dacie wymagalności świadczenia -
    prokuratura albo sąd może wystąpić do banku o wykazanie dokonywanych
    operacji na koncie dłużnika?

    Pytanie retoryczne, bo mógł np. dokonać wypłaty gotówkowej.

  • 2. Data: 2004-03-13 17:28:39
    Temat: Re: Dłużnik
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "R De" <s...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Czy -jeżeli dłużnik ukrył pieniądze po dacie wymagalności świadczenia -
    > prokuratura albo sąd może wystąpić do banku o wykazanie dokonywanych
    > operacji na koncie dłużnika?

    Kodeks karny
    Art. 300. § 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
    udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że
    usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie
    obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego organu
    państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela
    przez to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub
    pozornie obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku zajęte lub
    zagrożone zajęciem,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 3. Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom,
    sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    § 4. Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
    określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    W ramach procesu sąd zapewne zwróci się do banku o wyciąg z konta.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ten post jest sponsorowany przez literki 'b'a'b'y'l'o'n' i cyfre '5'.

  • 3. Data: 2004-03-13 17:48:06
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki.

  • 4. Data: 2004-03-13 19:12:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > W ramach procesu sąd zapewne zwróci się do banku o wyciąg z konta.

    Raczej prokurator, a nie sąd. No i jest problem techniczny polegający na
    tym, że musimy wiedzieć w którym banku podejrzany ma konto. Bo jak nie, to
    nie wiadomo kogo zwolnić z tajemnicy bankowej.

  • 5. Data: 2004-03-14 10:08:49
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

> [...]

    tym, że musimy wiedzieć w którym banku podejrzany ma konto. Bo jak nie, to
    nie wiadomo kogo zwolnić z tajemnicy bankowej.

    To akurat nie jest problem, bowiem istnieje w przyrodzie instytucja
    komornika. Ten to właśnie ustalił, że dłużnik miał konta w 9-ciu
    (dziewięciu) bankach i na wszystkich obrót jakikolwiek skończył się po mojej
    ostatniej wizycie u dłużnika. Stąd podejrzenie, że takie "wyprowadzenie"
    pieniędzy mogło mieć miejsce.

  • 6. Data: 2004-03-14 11:34:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Stąd, to dla mnie wypływa wniosek, że ma jeszcze konto w 10-tym nieznanym
    Ci banku i tam dokonuje obrotów najpewniej.

  • 7. Data: 2004-03-14 22:53:59
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w

    > Stąd, to dla mnie wypływa wniosek, że ma jeszcze konto w 10-tym
    > nieznanym Ci banku i tam dokonuje obrotów najpewniej.

    Jak na mój gust, to tu nie chodzi już o ten dziesiąty bank.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I took an IQ test and the results were negative.