  • 11. Data: 2007-05-17 09:28:00
    Temat: Re: pytanie o meldunek... ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2h6bi$nol$1@news.onet.pl sundayman
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale chyba się tego tu nie dowiem...
    Dowiedziałeś się czego trzeba, tylko chyba nie zrozumiałeś.
    Napisałeś, że mieszkasz i jesteś zameldowany w mieszkaniu należącym do
    twoich rodziców.
    I nie chcesz się stamtąd wymeldowywać, bo w przyszłości chcesz zachować do
    niego prawo.
    To nonsensowne tłumaczenie, bo skoro chata należy do rodziców to bedziesz
    miał do niej prawo jako ich spadkobierca, choćbyś tam ani nie mieszkał, ani
    nie był zameldowany.
    Z kolei meldunek (zarówno na pobyt stały jak czasowy) jest jedynie
    zgłoszeniem miejsca pobytu dla celów urzędowych i nie ma żadnego związku z
    prawem do lokalu z jakiegokolwiek tytułu.
    Jeżeli gdzieś mieszkasz (a przecież nie musisz) to ciąży na tobie ustawowy
    obowiązek meldunkowy. Tyle, że jego niedopełnienie nie jest w żaden sposób
    karane (najwyżej bedziesz się spotykał z uciążliwościami natury formalnej).

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-05-17 14:54:09
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > obowiązek meldunkowy. Tyle, że jego niedopełnienie nie jest w żaden sposób
    > karane (najwyżej bedziesz się spotykał z uciążliwościami natury

    o, i o taką informację mi chodziło :)

    Dzięki, pozdrawiam !

  • 13. Data: 2007-05-17 16:10:23
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Thu, 17 May 2007 11:28:00 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > karane (najwyżej bedziesz się spotykał z uciążliwościami natury formalnej).

    Jest karane: art. 147 kw

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net

  • 14. Data: 2007-05-17 16:44:58
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > Jest karane: art. 147 kw

    i wcale nie jest to martwy przepis

    KG

  • 15. Data: 2007-05-17 17:42:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1edv0f7d8tnm4$.hmo8gb06524g.dlg@40tude.net Krzysztof
    'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com> pisze:

    > Jest karane: art. 147 kw
    Eeee..., w życiu nie słyszałem aby ktoś dostał grzywnę za brak meldunku.
    Ale fakt - zapis jest.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-05-17 17:52:21
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jotte napisał(a):
    > Eeee..., w życiu nie słyszałem aby ktoś dostał grzywnę za brak meldunku.

    to mało słyszałeś

    KG

  • 17. Data: 2007-05-17 19:00:31
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Thu, 17 May 2007 18:44:58 +0200, kam napisał(a):

    > i wcale nie jest to martwy przepis
    >
    > KG

    Dodatkowo ktoś kto nie zadba o meldunek w aktualnym miejscu pobytu, może
    stracić zyciową szansę na spadek lub nie mieć szansy obronić się przed
    sądem przed czymś nieoczekiwanym...
    Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 5.10.2005r. (I PK 37/05 OSNP 2006/17-18/263)
    stwierdził, iż dwukrotne awizowanie przesyłki poleconej zawierającej
    oświadczenie pracodawcy o rozwiązaniu stosunku pracy stwarza domniemanie
    faktyczne możliwości zapoznania się przez pracownika z jego treścią, co
    oznacza przerzucenie na niego ciężaru dowodu braku możliwości zapoznania
    się z treścią oświadczenia pracodawcy. W takiej sytuacji to pracownik
    będzie musiał udowodnić w sądzie, iż wystąpiły przyczyny obiektywne, które
    uniemożliwiły mu zapoznanie się z treścią przesyłki.

    w tym przypadku akurat wypowiedzenie o pracę, ale równie dobrze mógłby
    przyjść inny list i jesli wysoki sąd wykaże się błyskotliwością, to
    tłumaczenie się "zapomniałem się zameldować" - może skutkować
    natychmiastową grzywną np. 200zł

  • 18. Data: 2007-05-18 04:23:10
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

> [...]
    > będzie musiał udowodnić w sądzie, iż wystąpiły przyczyny obiektywne, które
    > uniemożliwiły mu zapoznanie się z treścią przesyłki.

    ale to dotyczy adresu zamieszkania, a nie zameldowania...

    KG